Δευτέρα, Δεκεμβρίου 11, 2006

Επιτέλους, καιρός ήταν!


Βρέθηκε, επιτέλους, εφημερίδα να κάνει πρώτο θέμα τους... φωστήρες - πεφωτισμένους του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και τα νέα... σιχτιρολογήματα που τα έχουν ονομάσει "εκπαιδευτικά βιβλία"... Το "Έθνος" (Δευτέρα, 11/12/06), υπό τον τίτλο "ΧΑΟΣ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ" αφιερώνει ένα ολόκληρο δισέλιδο σ' αυτό το χάλι που έχει κάνει άνω κάτω γονείς - μαθητές - δασκάλους εδώ κι ένα τρίμηνο.Και, για όσους πιθανόν υποθέτουν ότι υπερβάλλω που φωνάζω τόσον καιρό για τα μαθηματικά - παθηματικά της δευτέρας δημοτικού, ιδού τι δήλωσε στην ίδια εφημερίδα ένας καθ' ύλην αρμόδιος:

"Aπαράδεκτο το βιβλίο Mαθηματικών της B΄ τάξης

Bαγγέλης Kαπράλος, δάσκαλος 9ο Δημοτικού Kορδελιού: Eγώ μπορώ να μιλήσω για τα Mαθηματικά B τάξης, βιβλίο που το θεωρώ απαράδεκτο. H φιλοσοφία του βιβλίου είναι να κατακερματίσει την ύλη σε μικρές ενότητες και να την επαναλαμβάνει σε τακτά διάστημα. Oι ενότητες είναι εντελώς ετερόκλητες μεταξύ τους και χωρίς συνάφεια, πράγμα που αποδιοργανώνει πλήρως τη σκέψη των παιδιών. Tο μάθημα για το ευρώ είναι εντελώς ακατανόητο για τους μαθητές. Oταν έκανα αυτό το μάθημα, ένιωσα να «χάνω» την τάξη μου. Aπό τα 23 παιδιά μόνο δύο ή τρία καταλάβαιναν τι τους έλεγα. Tα παιδιά χάνουν την επαφή τους με τα Mαθηματικά μαζί και την αυτοπεποίθησή τους. Oι γονείς έχουν πελαγώσει και απελπιστεί. Tι να κάνω, δεύτερο μάθημα για γονείς; Eίμαστε συνέχεια με το ρολόι στο χέρι. Tα 45 λεπτά δεν φτάνουν με τίποτα. Πιέζουμε τα παιδιά πολύ και μέσα στην τάξη επικρατούν φέτος ένταση και νευρικότητα".



H παραπάνω εικόνα (κάντε κλικ εδώ για να δείτε την ηλιθιότητα των "φωστήρων" σε όλο της το μέγεθος) είναι ενδεικτική της ορθότητας της μαρτυρίας του δασκάλου. Κι άντε να βγάλει άκρη ένα παιδάκι εφτά χρονών...

12 σχόλια:

Τη 3:07 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

εγώ δεν έβγαλα άκρη πάντως... :(

 
Τη 3:14 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

@ alexandra
Γιατί, μήπως έβγαλε κανείς;...

 
Τη 4:14 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Δλδ το μόνο που μπορώ να ελπίζω είναι ότι ο επόμενος Υπουργός Παιδείας θα ξανα-ματα-αλλάξει τα βιβλία. Μπας και κληρώσει κάτι της προκοπής...

Προλαβαίνω; Τα τρία χρόνια κλείσαμε φέτος και νιώθω σα να αναπτύσσω έναν άνθρωπο που θα τον στείλω να σκάσει πάνω σε τείχος!

 
Τη 4:34 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

mpampaki, σε τρία χρόνια που θα πάει ο γιος σου πρώτη δημοτικού -φοβάμαι πως- θα αναλύουν τη θεωρία της σχετικότητας...

 
Τη 11:31 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Σταυρούλα είπε...

Μπράβο του συναδέλφου! Θαρραλέος! Όλοι οι συνάδελφοι που έχουν Β' τα ίδια λένε δυστυχώς!
Μπαμπάκη, με την ελπίδα θα μείνεις, πολύ το φοβάμαι... :(

 
Τη 12:14 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Renata, το ξέρω ότι όλοι οι δάσκαλοι της β' τάξης λένε τα ίδια. Το ερώτημα είναι αν τους ακούει κανείς...

 
Τη 6:50 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Κωστής Γκορτζής είπε...

Μακάρι Χρήστο όλοι οι δάσκαλοι της Β' Τάξης να έλεγαν τα ίδια.
Και προ δωδεκαετίας τα ίδια ίσχυαν.
Ο δάσκαλος του γιού στη Β'Τάξη μας έλεγε (στους γονείς) ότι αυτό που τον ενδιαφέρει δεν είναι το ακριβές αποτέλεσμα αλλά η διαδικασία προσέγγισής του. Το αποτέλεσμα μπορεί να ήταν και στο "περίπου".
Στην ερώτηση/απάντησή μου:
"Μήπως εθίζονται τα παιδιά στο 'περίπου' και στη συνέχεια επιθυμούν να γίνουν κάτι σαν 'περίπου γιατροί', 'περίπου φιλόλογοι', 'περίπου μηχανικοί', 'περίπου άνθρωποι δηλαδή';"
μου είπε:
"Μα πού ζείτε εσείς ακόμη; Στο ένα κι ένα κάνουν δύο;"...

Μπορεί και να χε δίκιο (..., !!!, ;;;)

 
Τη 7:13 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger dodo είπε...

Eυτυχώς που δεν χρειάζεται πιά να πηγαίνω στο σχολείο...

 
Τη 8:43 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Ημίαιμε, ακόμα και το "ένα κι ένα" τη σήμερον ημέρα μας κάνει... περίπου δύο... :(

 
Τη 8:44 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Όμως, Ντόντο, πάνε τα παιδιά μας...
Δυστυχώς...

 
Τη 9:42 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Eleni63 είπε...

Λέγε λέγε κάτιμένει!!!
Μπράβο

 
Τη 11:36 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Aς το ελπίσουμε, Ελένη...

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα