Τετάρτη, Μαρτίου 12, 2008

Μια Οδύσσεια χωρίς Ιθάκη...

Αποφάσισα, εκτάκτως (και για λόγους "ανωτέρας βίας"...) να κάνω ένα διάλειμμα στην μπλογκική αδράνειά μου. Χωρίς να κάνω κανένα ιδιαίτερο σχόλιο, απλώς σας αφήνω να... θαυμάσετε με τα ίδια σας τα μάτια την πνευματική κατάσταση ορισμένων "φωστήρων" της εκπαίδευσής μας...

Απλώς μια διευκρίνιση: Το παρακάτω τεστ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ τεστ της MENSA! Είναι ένα τεστ που μπήκε σε παιδιά ΤΡΙΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ... Παιδάκια, δηλαδή,τα οποία ίσα που έχουν συμπληρώσει το όγδοο έτος της ηλικίας τους...

(Κάντε κλικ στις παρακάτω φωτογραφίες για να αντιληθφείτε σε όλο της το μέγεθος τη βαριάς μορφής μαλάκυνση εγκεφάλου από την οποία πάσχουν κάποιοι "λειτουργοί" του εκπευδευτικού μας συστήματος. Και πάσχουν εκουσίως, προκειμένου να γίνουν αρεστοί σε κείνους που τροφοδοτούν με λάδι τα γρανάζια του, εκείνους που το 'χουν βάλει αμέτι μωχαμέτι να ξεδιαλέξουν μόνο τους Αϊνστάιν και να ξεσκαρτάρουν στον Καιάδα όλους τους υπόλοιπους...)

























Ένα μόνο σχόλιο:

Τι να μας πει κι ο Όμηρος... Τα μικρά παιδιά σήμερα τραβάνε τη δικιά τους Οδύσσεια. Και μάλιστα μια Οδύσσεια χωρίς Ιθάκη στο βάθος...



ΒΡΕ ΟΥΣΤ!!!





Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com/

34 σχόλια:

Τη 2:58 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ellinida είπε...

Μη χειρότερα και βοήθεια μας!

 
Τη 3:08 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Σπύρος Σεραφείμ είπε...

στην επόμενη τάξη διδάσκονται κβαντοφυσική, Χρήστο, γιατί τα έχω χάσει λίγο;

 
Τη 3:17 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Rodia είπε...

Αυτο που βρισκω απαραδεκτο ειναι οι διορθωσεις της δασκαλας (δασκαλου) που σκεπαζουν τις απαντησεις της μαθητριας.

Η υλη λιγο πολυ δεν εχει αλλαξει εδω και δυο δεκαετιες και ο τροπος ειναι βασισμενος στη συντομη αποκωδικοποιση των ερωτησεων. Να καταλαβαινει "με μια ματια" ο μαθητης τι ζητειται. Δεν το βρισκω τραγικο, μαλλον απλουστερο απο την παλια μεθοδο, μια και δινει τη δυνατοτητα να εχει εικονα ο δασκαλος για την επιδοση του μαθητη -ποσο εχει εμπεδωσει την υλη, κλπ.

Σε μας μπορει να φαινονται παραξενα, τα παιδια ομως τα αντιλαμβανονται διαφορετικα, μην ανησυχεις! Εχω πειρα λεμε... χεχε
:-))

 
Τη 3:39 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Ελληνίδα, τα χειρότερα, δυστυχώς, έπονται...

Σπύρο, ίσως τελικά να είναι προτιμότερη η κβαντοφυσική...

 
Τη 3:49 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Ροδιά, θα συμφωνήσω μαζί σου για τις διορθώσεις, αλλά επίτρεψέ μου να διαφωνήσω στα υπόλοιπα.
Σαφώς και δεν είμαι της αρχής "κάθε πέρσι και καλύτερα", ποτέ δεν ήμουν. Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα. Σύμφωνα με παιδοψυχολογικές έρευνες, ένα παιδί 7 χρονών μόλις που έχει αρχίσει να συνδητοποιεί ότι υπάρχουν και παραστάσεις πέρα από το φυσικό κόσμο που το περιβάλλει. Κι εδώ μιλάμε για 8χρονα παιδιά, ένα μόλις χρόνο πιο μεγάλα δηλαδή. Και για ένα οχτάχρονο παιδί τα σταυρόλεξα και οι ερωτήσεις του τύπου "Ποιος κάλεσε τον Οδυσσέα στο παλάτι του Αλκίνοου" και "Ποιος ήταν ο μουσικός του παλατιού που τραγούδησε για το Δούρειο Ίππο του Οδυσσέα" (!!!) είναι λίαν επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ! Είναι ΦΥΣΕΙ αδύνατον ένα παιδιάκι 8 χρονών να θυμάται ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ σε μια ύλη 20 σελίδων (εκτός κι έχει βάλει... κάρτα μνήμης στον εγκέφαλο!). Σε πληροφορώ δε ότι το γραπτό αυτό ήταν ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ από τα 21 παιδιά που συμμετείχαν στο τεστ...

 
Τη 4:26 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Кроткая είπε...

εγώ παρατηρώ πάντως ότι έχουν την ίδια ύλη που είχα κι εγώ... 23 χρόνια πριν!
Επίσης, η παρατήρηση της Ροδιάς είναι πολύ ορθή. Μεγάλο λάθος να γράφει η δασκάλα πάνω στα γράμματα του παιδιού. Πάλι καλά που δεν διορθώνει με κόκκινο δλδ!!!

κατα τα άλλα, διαφωνώ για τον βαθμό δυσκολίας. Τα μικρά παιδιά έχουν πολύ ισχυρότερη μνήμη από τους ενήλικους.

Δεν θεωρω το τεστ δυσκολο, και δεν το κρίνω με τα κριτήρια της ηλικίας μου, αλλά με εκείνα των μαθητών που είχα μέχρι πριν από 6 χρόνια.

τι να κάνουν δλδ στην τρίτη δημοτικού, την κοκκινοσκουφίτσα;

 
Τη 4:48 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Aγαπητή Кроткая, ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι πρέπει στην τρίτη δημοτικού να κάνουν την κοκκινοσκουφίτσα... Και είμαι γνώστης των περί της παιδικής μνήμης, πρόσφατα άλλωστε έγινε το μυαλό μου... μύλος διαβάζοντας χιλιάδες σελίδες παιδοψυχολογίας, στο πλαίσιο της έρευνάς μου για το καινούριο μου βιβλίο.
Συμφωνώ, λοιπόν, ότι τα παιδιά έχουν ισχυρότατη μνήμη. Αλλά για να απομηνονεύσουν ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ 20 σελίδων διδακτέας ύλης χρειάζονται πολλές ΩΡΕΣ μελέτης. Εκτός αν είσαι της άποψης ότι ένα παιδί οχρώ χρόνων θα πρέπει να παρατήσει στην άκρη την πλέον φυσιολογική λειτουργία της ηλικίας του, το παιχνίδι δηλαδή, και ν' αρχίσει να μελετά όσο και ένας υποψήφιος για το πανεπιστήμιο...
Δε θα πω τίποτα παραπάνω πέρα απ' αυτά, καθώς και από κείνα που αναφέρω στην απάντησή μου στη Ροδιά.
Απλώς μια ερώτηση θέλω να σου κάνω: Θεωρείς φυσιολογικά και ταιριαστά γ' αυτή την ηλικία τα σταυρόλεξα και τις ερωτήσεις του στιλ "Ποιος ήταν ο μουσικός του παλατιού που τραγούδησε για το Δούρειο Ίππο του Οδυσσέα";... Ποιος χέστηκε για το ποιος διάολος ήταν αυτός ο μουσικός;...
Και κάτι τελευταίο: Με βάση τα όσα λες, τα περισσότερα παιδιά της τάξης θα έπρεπε να ΑΡΙΣΤΕΥΣΟΥΝ. Κι όμως, επαναλαμβάνω, το καλύτερο γραπτό -από 21 παιδιά- της τάξης ήταν αυτό που έχω παρουσιάσε στο ποστ... Οπότε, ή και τα 21 παιδιά είναι ηλίθια ή εγώ είμαι ηλίθιος ή όντως το εκπαιδευτικό μας σύστημα αναζητεί μόνο τους Αϊνστάιν, ώστε ξα ξεσκαρτάρει όλους τους υπόλοιπους...

 
Τη 4:56 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

κατανοώ και συμπασχω.... ο γιος μου ειναι μαθητης της τρίτης επισης...μολις ειδα το τεστ σκεφτηκα να του κανω καποιες απο τις πιο...ζορικες ερωτησεις(ξερεις αυτες με τα ονοματα που ουτε εγω δεν γνωριζα...),τον Οδυσσεα τον εχει διδαχτει πριν λιγο καιρο...πατος...τιποτα δε θυμαται απο αυτα...που παει να πει αχρηστες οι ωρες να μαθει ενα κατεβατο απέξω...
αυτο που θεωρω επισης απαραδεκτο ειναι της δασκαλας η τακτική να γραφει πανω στα γραφομενα της μαθήτριας(!!) και να της ζητα να ασκησει κριτικη σκεψη τη στιγμη που ακομη και σημερα,ο πλεον αποδεκτος τροπος του να αποδειξει ενας μαθητης οτι ειναι διαβασμενος ειναι η παπαγαλία...θέλω να πω οτι αν η μεθοδος ηταν διαφορετική,τοτε πολύ περισσότερα θα θυμόταν τα απαντησει η πιτσιρικα ...

 
Τη 5:05 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Συμπληρωματικό: Με άλλα λόγια, τα παιδιά διδάσκονται αφύσικα (για την ηλικία τους) ΥΠΕΡΟΓΚΗ ύλη. Αλλά αυτή, απ' ό,τι έχω μάθει, είναι η αυστηρή "οδηγία" του υπουργείου προς τους δασκάλους: Να βγει η ύλη με κάθε θυσία. Και με κάθε κόστος. Και βγαίνει, φυσικά, η ύλη... Με λάθος τρόπο. Και με θύματα τα παιδιά...
Έχω παρατηρήσει, με βάση το σχολείο στο οποίο πηγαίνει η κόρη μου, ότι τα ΕΛΑΧΙΣΤΑ παιδιά που πάνε πραγματικά καλά στα μαθήματα είναι εκείνα που οι γονείς τους τα αναγκάζουν να διαβάζουν ασταμάτητα από το μεσημέρι ως το βράδυ (και τα στέλνουν και σε φροντιστήρια και... και... και...).
Ε, όχι, λοιπόν, εγώ ΑΡΝΟΥΜΑΙ να κάνω το παιδί μου φύτουλα από τα οχτώ του χρόνια!

 
Τη 5:06 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Φίλε Cooc, τα είπες όλα σε έξι αράδες...

 
Τη 7:22 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger tolitsa είπε...

Δεν θελω να σε τρομοκρατησω, αλλα η κατασταση χειροτερευει στις επομενες ταξεις! Δεν θελεις να δεις το βιβλιο Βιολογιας της Α' Γυμνασιου...Για μενα το σχολειο θα επρεπε να λειτουργει σαν μια μεγαλη "βιβλιοθηκη" , οπου δεν χρειαζεται να γνωριζουμε το περιεχομενο των βιβλιων. Το μονο που θα πρεπει να μας μενει,ειναι σε ποιον "τομεα" της βιβλιοθηκης θα ανατρεξουμε, οταν θελησουμε να εμβαθυνουμε σε καποιο θεμα. Να μην ψαχνουμε δηλαδη την Οδυσσεια, στην περιοδο του Βυζαντιου. Κατα την ταπεινη μου γνωμη, οι κοινωνικες αναγκες εχουν αλλαξει και τα παιδια μας δεν εφοδιαζονται με αναλογες γνωσεις για να αντιμετωπισουν τις προκλησεις που θα συναντησουν σαν ενηλικες. Κοιταζω γυρω μου και βλεπω ενηλικες που δεν εχουν ακομα καταφερει να κατακτησουν την γνωση του "ΕΑΥΤΟΥ", δεν βλεπω πως μπορει να τους βοηθησει η γνωση του ονοματος του μουσικου, περα απο το να λυσουν ενα σταυρολεξο για να νικησουν την αυπνια τους !!!!
Επειδη εχω και την εμπειρια ξενου εκπαιδευτικου συστηματος, νομιζω οτι πασχουμε απο συστημα και μεσα διδασκαλιας, (δεν διδασκεται η Χημεια απο τα βιβλια χωρις εργαστηρια!!!!!!), τροπο γραφης των βιβλιων, αχρηστη υλη που κουραζει το μυαλο των παιδιων μας πολυ νωρις και γενικα εναν καθολου ελκυστικο τροπο παρουσιασης της γνωσης. Προσθεστε εκπαιδευτικους που πολλοι περασαν σε αλλη σχολη απο αυτην που ηθελαν,οποτε βρεθηκαν σ'ενα επαγγελμα που δεν διαλεξαν, κακοπληρωμενους και κουρασμενους απο τα απογευματινα ιδιαιτερα, και τελος γονεις που προσπαθουν να εκπληρωσουν τα ανικανοποιητα ονειρα τους, μεσα απο τα βλασταρια τους!
ΚΟΛΑΣΗ !!!!

 
Τη 7:32 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Toλίτσα, τα ξέρω όλ' αυτά, δυστυχώς. Απλώς δεν τα έχω αντιμετωπίσε ακόμα στην πράξη. Το θέμα είναι τι μπορούμε να κάνουμε όλοι εμείς. Ως γονείς και ως πολίτες γενικότερα...

 
Τη 10:08 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger tolitsa είπε...

Να μην μεγαλωσουμε αλλη μια γενια κατευθυνομενων παιδιων. Να μαθουμε να αποδεχομαστε την διαφορετικοτητα τους, να τα αφησουμε να πειραματιστουν, να διαλεξουν το μονοπατι τους, να κανουν λαθη, να πεσουν , να σηκωθουν. Ισως ετσι βγει μια φουρνια νεων ανθρωπων που θα εχουν επιλεξει την ζωη τους και δεν θα ζουν την ζωη καποιων αλλων !!
Μονο αν φροντισουμε την μοναδα μπορουμε να ελπιζουμε στο μελλον για συλλογικα θετικα αποτελεσματα. Ισως χαθουν καποιοι στο δρομο, αλλα πρεπει να σκεφτομαστε μακροποθεσμα. Απο την στιγμη που δεν μπορουμε να αλλαξουμε δραματικα το "εδω και τωρα", ας φερθουμε συνετα και ας επενδυσουμε στο μελλον. Περαστικοι ειμαστε αλλωστε, ακολουθουν κι αλλοι! Ας κανουμε κατι γι'αυτους.
Οσο για το τωρα, προσωπικα εχουμε μαθει στα παιδια μας να επιβιωνουν, με αξιοπρεπεια και σεβασμο στον εαυτο τους και τους αλλους. Η μεγαλυτερη αξια ειναι ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ! Εχουν μαθει να ξεχωριζουν την ουσια απο τον σωρο και να κοιταζουν την ζωη με κριτικο ματι αλλα και με ανθρωπια! Δεν προσπαθουμε να παμε κοντρα στο ρευμα αλλα παραλληλα, προσπαθωντας να αφηνουμε το θετικο στιγμα μας εκει που πρεπει, ελπιζοντας να επηρεαστουν καποιοι. Υπαρχουν φωτεινα παραδειγματα μεσα στην εκπαιδευτικη κοινοτητα. Μολις τα αναγνωρισουμε προσπαθουμε μαζι να βελτιωσουμε την κατασταση. Καποιοι Συλλογοι γονεων, σε συνεργασια με καθηγητες, μεγαλουργουν σε πεισμα των καρεκλοκενταυρων. Επαγρυπνιση χρειαζεται!

 
Τη 10:14 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Τολίτσα, προσυπογράφω! Σε όλα :)

 
Τη 11:18 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα και πάλι!

για να μην παρεξηγηθώ, σε καμία μα καμία περίπτωση δεν υπερασπίζομαι ένα σύστημα που το μόνο που διδάσκει είναι στείρα αποστήθιση και καθόλου κριτική σκέψη!
Έχω υποφέρει από αυτό το σύστημα προσωπικά και όσοι έδωσαν πανελλήνιες Γ ή Δ δέσμη κυρίως, θα με κατανοήσουν πλήρως! Και ποτέ μα ποτέ δεν κατάφερα να αποστηθίσω -οπότε ακόμα απορώ πώς πέρασα στο πανεπιστήμιο.

Γονείς κρατηθείτε πάντως, γιατί ακόμα και στο πανεπιστήμιο, στις θεωρητικές σχολές, πάλι αποστήθιση παίζει: σε ένα μάθημα έπρεπε να απαριθμήσουμε τα εκθέματα μίας αίθουσας του Αρχαιολογικού Μουσείου, προθήκη προς προσθήκη (μιλάμε για καμιά 25αριά προθήκες με καμιά 10αριά εκθέματα η καθεμία κατά μέσο όρο, απλά μαθηματικά είναι -η απόλυτη παράνοια!) (σπουδασα στο Ιστορικό Αρχαιολογικό της Αθήνας).

ΑΠό την άλλη, όμως, θεωρώ πως χρειάζεται μια μέση οδός: για να αναπτυχθεί η κριτική σκέψη, χρειάζεται πρώτα να συσσωρευθούν δύο πράγματα: γνώσεις κάποιων βασικών πληροφοριών και γνώσεις κάποιων τεχνικών. Καλώς ή κακώς, τις βασικές πληροφορίες τις διδασκόμαστε πρώτες, άρα στις μικρές τάξεις. Καλώς ή κακώς έχουμε μια πολύ πλούσια ιστορία και θεωρώ απαράδεκτο να φτάνουν τα παιδιά στο λύκειο και να μην ξέρουν τι ήταν ο 'Ομηρος (και μη γελάσετε, δεν είναι υπερβολή, το έχω αντιμετωπίσει! 'Οπως επίσης έχω αντιμετωπίσει υποψήφια Γ Δέσμης με στόχο να περάσει στη Φιλοσοφική, στην Γ Λυκείου, να μην καταλαβαίνει τι σημαίνει "πράξις ανθελληνική". Αυτά για μένα είναι αγνή και αυτούσια αγραμματοσύνη!).

Αν είδα καλά στην εικόνα, το τεστ ήταν επαναληπτικό. Που σημαίνει πως εξετάζονταν σε όσα είχαν μάθει μέσα στις τελευταίες εβδομάδες (;). Που σημαίνει πως κάθε φορά δεν είχαν 20 σελίδες για το μάθημα της ημέρας, αλλά 1 ή 2 -αν κάνω λάθος, διορθώστε με.

Αν λοιπόν έχει προηγηθεί μεθοδικό διάβασμα σε κάθε μάθημα της ημέρας, λογικά τα παιδιά έχουν συγκρατήσει τον κύριο όγκο των πληροφοριών και απλά κάνουν επανάληψη, η οποία κανονικά με 1-2 ώρες διάβασμα θα πρέπει να αποδώσει παραπάνω από καλά.

Αλλά εδώ είναι και το κλειδί και η ουσία της αποτυχίας του σχολείου: ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΕΘΟΔΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ και ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ.

Μεθοδικό διάβασμα σημαίνει ερμηνεία, παραδείγματα, χρήσιμα τρικς για να ασκηθεί η μνήμη, αναγωγές, υπενθύμιση των προηγούμενων, σύνδεση με τα επόμενα, . Και σε αυτές τις ηλικίες, διδασκαλία της ιστορίας (ή της μυθολογίας εν προκειμένω) σημαίνει αφήγηση σαν παραμύθι και κατόπιν εξηγήσεις γιατί συμβαίνουν όσα συμβαίνουν και ΚΥΡΙΩΣ γιατί είναι καλό να τα ξέρουμε.

Σε καμία περίπτωση δεν έχει νόημα να βάλεις το παιδί να διαβάσει πχ 8φορές τις 2 σελίδες του μαθήματος της ημέρας ή 15 φορές τις σελίδες της επανάληψης και μετά να κρατήσεις το βιβλίο και να το βάλεις να σου πει το μάθημα. Αυτές είναι μέθοδοι διδακτικής της δεκαετίας του 50 που απλά -όπως σωστά λέει κι ο Χρήστος- δημιουργούν φυτά. Και δεν έχουν και καμία μα καμία αξία!

Και ερχόμαστε και στο τι σημαίνει μεθοδική εξέταση: αν είναι να βάλεις το παιδί να απαγγείλει το μάηθημα της ημέρας και μετά να του κάνεις και 5 ερωτήσεις τύπου "τι έγινε τότε, ποιος έκανε τι", έχεις αποτύχει. Το ζήτημα είναι το γιατί αυτό; γιατί τότε; τι αξία έχει η συμπεριφορά του τάδε;

Που σημαίνει πως ναι μεν πρέπει να γνωρίζει τα γεγονότα και τα πρόσωπα, αλλά αν τα έχει διδαχτεί και μελετήσει με τρόπο που να καταλαβαίνει το ΓΙΑΤΙ και το ΠΩΣ, θα τα συγκρατήσει πανεύκολα, πιστέψτε με. Και όχι μόνο τις 20 σελίδες: 120 σελίδες θα συγκρατήσει. Αλλά δεν θα μπορεί να τις αφηγηθεί σαν ποιήμα, που δεν έχει και αξία. Θα ξέρει όμως, θα είναι κτήμα του, το τι παίζει σε αυτές τις 20 ή 120 σελίδες.

Το θέμα είναι πως κανείς ποτέ δεν εξήγησε ούτε στους γονείς μα ούτε και στους δασκάλους πώς να κάνουν αυτό το πράγμα. Και κανείς ποτέ δεν τους ζήτησε καν να το κάνουν έτσι.
Και εξού και τα αποτελέσματα.

Για μένα λοιπόν, η ουσία δεν είναι το πόσες σελίδες και πόσα ονόματα. Ας είναι και 500 οι σελίδες και 150τα ονόματα. Αν αυτά όλα τα διδάξουν στα παιδιά με δημιουργικό τρόπο, όχι μόνο δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά φτιάχνονται και έξυπνοι άνθρωποι όχι φυτά.

Αλλά το πρόβλημα είναι πως οι διδάσκοντες συχνά έγιναν δάσκαλοι τυχαία -σε όλες τις βαθμίδες- επειδή δεν εφτασαν τα μόρια για να μπουν στη Νομική. Άρα δεν αγαπάνε αυτό που κάνουν και το κάνουν μηχανικά. Και κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να καθοδηγήσει με σωστές παιδαγωγικές αντιλήψεις τους δασκάλους, οι οποίοι με τη σειρά τους θα καθοδηγούσαν και τους γονείς.


Συγγνώμη για το σεντόνι -και συγγνώμη επίσης, αν φάνηκα ακατανόητη στο προηγούμενο σχόλιο.

Καλό βράδυ.

 
Τη 11:34 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Aγαπητή Кроткая, συγχωρεμένη!
Οι απόψεις σου, όχι απλώς έγιναν κατανοητές, αλλά με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο. Το πρόβλημα, συνοπτικά, είναι ΚΑΙ η υπέρογκη -και αχρείαστη, συχνότατα- ύλη ΚΑΙ οι μέδοδοι διδασκαλίας.
Τελεία.

ΥΓ: Συμφωνώ και επαξαύνω με την αναγκαιότητα να ξέρουν τα παιδιά τον Όμηρο και γενικά την ελληνική ιστορία (άλλωστε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια τις εξιστορώ στην κόρη μου κάθε τόσο σαν παραμύθι από τότε που ήταν 6). Αλλά, συγχώρα μου την εμμονή, εξακολουθώ να μην μπορώ να καταλάβω τη χρησιμότητα της γνώσης του ονόματος του μουσικού που τραγούδησε για τον Οδυσσέα...

 
Τη 11:45 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Κωστής Γκορτζής είπε...

Δεν ήταν ο ...Φοίβος ρε παιδιά; :-)
Τα τεστ της Αριθμητικής περιλαμβάνουν SUDOKU;

Ρε Χρήστο, πώς θα διδαχτεί αργότερα το παιδί για τον 'συνωστισμό' στη Σμύρνη αν δεν έχει γεμίσει τίγκα το κεφαλάκι του με 'σπουδαιότερες' πληροφορίες όπως αυτές που περιγράφονται στο τεστ;

Είσαι σίγουρος ότι την δασκάλα δεν την λένε ...Άδωνι;

Υ.Γ. Το ελαφρόν του σχολίου, με βαριά, πολύ βαριά καρδιά. :-(

 
Τη 12:05 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Κωστή, η δασκάλα ακολουθεί εντολές. Δυστυχώς, απ' ό,τι έχω αντιληφθεί, δεν είναι και πολλοί οι "επαναστάτες" εκπαιδευτικοί που γράφουν κανονικά τις άνωθεν "υποδείξεις" και εφαρμόζουν δικές τους, πολύ πιο ουσιώδεις και χρήσιμες, μεθόδους...

 
Τη 11:23 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ange-ta είπε...

Είναι απελπισία!
Είναι απελπισία γιατι
ο παπούς Ομηρος γίνεται Soduku.
Είναι απελπισία, γιατι η αγραμματοσύνη του δάσκαλου και η ανασφάλεια που νοιώθει για αυτά που διαβάζει απο το παιδικό γραπτό, τον οδηγεί αντι να διορθώνει να μουτζουρώνει.

Αντιγράφουμε σαν μηχανάκια την αμερικάνικη μέθοδο διδασκαλίας, η οποία εχει αποτύχει και έχουν γίνει δεκάδες κριτικές. Αυτη η διδασκαλία οδηγει σε αναλφαβητισμό.
Σύμφωνα με την έρευνα της Πίζα, η Αμερική στα δημοτικά και γυμνάσια πιάνει πάτο. Εμείς αντιγράφουμε.........

Κάποιοι απο τους εκλεκτούς επισκέπτες, αναφέρουν ότι σήμερα τα παιδιά μαθαίνουν τα ίδια πράγματα. Αυτο δεν είναι το κακό. Εξ άλλου, Ομηρο διδάσκονται. Τι να διδάσκονται, ουροβίζιον?
Δεν είναι εκεί το θέμα. Αλλά ΠΩΣ διδάσκονται Ομηρο;;

Τι να πω! Απελπίζομαι και εξοργίζομαι.............

 
Τη 2:14 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

ange-ta, προφανώς στην αμερική ο... μουσικός του Οδυσσέα θα είαι σημαίνον πρόσωπο!
Τι άλλο να πω, πια...

 
Τη 12:15 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί φίλοι, εσείς μάλιστα που έχετε ακόμη μικρά παιδιά, καλώς ανησυχείτε αλλά και ίσως λανθασμένα πυροβολείτε...
Σίγουρα το σύστημα πάσχει, ασφαλώς και μπορεί να υπάρχουν πίσω από νεωτερισμούς και μεταρρυθμίσεις... σκοτεινές προθέσεις (όπως θίγει για την κατάποση της "ιστορίας" ο παραπάνω φίλος, αλλά μην τα διαμονοποιούμε και τα ισοπεδώνουμε όλα!
Τα παιδιά σήμερα έχουν τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται πολλά πράγματα καλύτερα και ευκολότερα από τους σημερινούς 40άρηδες και βέβαια τους μεγαλύτερους σε ηλικία, απ΄όσο εκείνοι στα 8 ή 10 χρόνια τους. Αρα μπορούν και να αντιμετωπίζουν τα τεστ που ψάχνουν να διπαιστώσουν τι έχουν κατανοήσει και τι θυμούνται...
Προσοχή στην καραμέλα της αποστήθισης. Η εμπέδωση της γνώσης σημαίνει ότι μένουν κάποια πράγματα στο μυαλό για άμεση ανάκληση και χρήση. Κι αυτό -σταδιακά- φιλτράρει και απορρίπτει όσα δεν απαιτούνται σε δεδομένη στιγμή ή στην εξειδίκευση που αποκτά κάποιος σταδιακά.
Σίγουρα δεν πρέπει να απιτούμε απ' όλα τα παιδιά να γίνουν "φαινόμενα γνώσης και σκέψης", ούτε να τα ρίχνουμε σε τεχνοκρατικούς Καιάδες...
Μη φτάσουμε όμως και στο άκρον άωτον της ευκολίας! Σαν αυτά που βλέπω εδώ και 15 χρόνια κάνοντας μάθημα σε διάφορες σχολές, με απόφοιτους Λυκείου...
α) Βαριούνται και δεν ξέρουν γιατί έρχονται, νομίζοντας ότι μπρούν να βγουν έξω να πιάσουν οπουδήποτε δουλειά...
β) Δεν νιώθουν την ανάγκη να ξέρουν Ελληνικά ή να έχουν γνώσεις γιατί τα έχει το διαδίκτυοκαι γιατί υπάρχουν διορθωτές και διορθωτικά προγράμματα!
γ) Δεν χρειάζεται να ξέρουν ξένη γλώσσα γιατί ύπάρχουν μεταφραστικά προγράμματα που γράφεις "είμαι μαλάκας" και στο μετατρέπουν αγγλικά, γαλλικά ισπανικά και κινέζικα!
δ) Δεν χρειάζεται να ξέρουν τίποτε για τέχνες, λογοτεχνία κ.λπ., επειδή δεν μας χρειάζονται στη δουλειά και δεν υπάρχουν στα άθλια ηλεκτρονικά παιχνίδια που συνεχίζουν να παίζουν (μαζί με το... πουλί τους αρκετοί) ως τα 25 ή και παραπάνω χρόνια τους...
ε) Φοβούνται να πάνε στο στρατό (ναι, αυτόν της πλάκας και της λούφας) γιατί δεν έχουν μάθει να συνυπάρχουν, να ακολουθούν κανόνες, να αυτοπεριορίζονται, να αυτοελέγχουν πράξεις και λόγια τους, να μπαίνουν λίγο στη λογική του εμείς κι όχι μόνο του εγώ...
στ) Να επιζητούν και να ονειρεύονται μια θέση στο Δημόσιο, επειδή εκεί δεν σε διώχνουν, ακόμη κι αν κάνεις μαλακίες ή δεν δουλεύεις σωστά.
Μη σας κουράζω άλλο φίλε Χρήστο και λοιποί προβληματιζόμενοι...
Γιατί πιστεύω ότι και μέσα από την πολεμική στα νέα εκπαιδευτικά συστήματα (που επαναλαμβάνω πως μπορεί να πάσχουν σημαντικά)μπορεί οι πολέμιοι αντί για καλό να κάνουν κακό... Οδηγώντας σε μια χαλαρότητα, αδράνεια, νοοτροπία ήσσονος προσπάθειας, ευκολίας κ.α.
Ετσι όμως πάλι οι λίγοι, όσοι θα έχουν το μυαλό, την καθοδήγηση ή την εσωτερική παρόρμηση θα αποκτούν τις γνώσεις και την ωριμότητα για να μπαίνουν σε θέση μηχανοδηγού παντού! Δηλαδή ένα 10-15%, η παλιά νομενκλατούρα της σκέψης και της οικονομικής άνεσης... Οι υπόλοιποι θα περιοριστούν σε δεύτερους και τρίτους ρόλους, σε μια κοινωνία που θα ξαναθυμίζει παλιές εποχές, όπου η πλειόνοτητα θα είναι "μισό-φτωχοι" σε όλα τα πεδία...
Γειά χαρά, φιλικά
Γιάννης

 
Τη 12:32 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Φίλε Γιάννη, κάθε άλλο παρά διαφωνώ με όσα επισημαίνεις (ανοίγεις μέγα θέμα, άλλωστε -πιθανότατα θα επανέλθω).
Αυτό που δεν ίσως παρερμήνευσες είναι ότι ΔΕΝ ΕΠΙΖΗΤΩ ευκολίες, κάθε άλλο.
Απλώς ΑΠΑΙΤΩ το παιδί μου να μάθει σωστά αυτά που πρέπει να μάθει.
Απλώς ΑΠΑΙΤΩ από τους καρεκλοκένταρους να έχουν ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ γνώσεις παιδοψυχολογίας, ώστε ο χρόνος σ' αυτή την τρυφερή ηλικία να καταμερίζεται ΣΩΣΤΑ (παιχνίδι + διάβασμα -όχι να έχουν μπροστά τους υπέρογκη, άχρηστη σ' ένα μεγάλο μέρος της, ύλη που για να τη βγάλουν θα πρέπει να "φάνε" όλο τους το απόγευμα...).
Και φυσικά ΑΠΑΙΤΩ οι γνώσεις που αποκτούν να είναι χρήσιμες. Κι αν εσύ, φίλε Γιάννη (για να επανέλθω στην... εμμονή μου -σιγά να μη μου ξέφευγε), βλέπεις τίποτα χρήσιμο στην ερώτηση "Ποιος ήταν ο μουσικός του παλατιού που τραγούδησε για το Δούρειο Ίππο του Οδυσσέα", πες μου για να το μάθω κι εγώ...

 
Τη 11:40 π.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Φίλε Χρήστο ευχαριστώ για την απάντηση και την έστω εξ αποστάσεως επικοινωνία. Ναι για λεπτομέρειες και θέματα που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό στα παιδιά συμφωνώ απόλυτα, όπως και για τον χρόνο και κυρίως τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διδάσκονται και να μαθαίνουν τελικά κάτι...
Δυστυχώς είτε οι κατευθύνσεις είτε οι αδυναμίες των ίδιων των δασκάλων και των καθηγητών τους οδηγούν σε υπερβολές, σαν το παράδειγμα που αναφέρεις, οπότε τα παιδιά σκοτώνονται στο διάβασμα και στην αποστήθιση ονομάτων κ.α.
Στο χέρι τους είναι να βάζουν σωστά ερωτήματα και μάλιστα, ανάλγα με το επίπεδο και την ηλικία των μαθητών. Αλλο να μπει μια δύσκολη ή λεπτομερειακή ερώτηση στη Β΄ή Γ΄Λυκείου για να πάρει λ.χ. κάποιος το 19 ή το 20 στη βαθμολογία κι άλλο να ζητάς αστεία πράγματα σε παιδάκια 8ή 12 χρονών...
Φυσικά οφείλουν κι οι δάσκαλοι κι οι καθηγητές να βοηθούν τα παιδιά να μαθαίνουν να αξιολογούν και να φιλτράρουν αυτά που μαθαίνουν, ώστε σε κάθε ηλικία να συγκρατούν τελικά όσα τους είναι χρήσιμα...
Μεγαλώνοντας άλλα θα τα στέλνουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους κι άλλα νεώτερα θα μαθαίνουν μπαίνοντας σε νέους δρόμους...
Αλλωστε μπορεί κι εσύ κι εγώ σήμερα να μη θυμόμαστε απ' έξω ούτε ένα στίχο του Ελύτη ή του Καβάφη, αλλά τουλάχιστον ξέρουμε ποιοι ήταν και πού θα βρούμε όσα έγραψαν, αν τα χρειαστούμε.
Μού σηκώνεται η τρίχα όμως όταν σε κάθε εθνική γιορτή ακούω τερατολογίες για το τί γιορτάζουμε, αν ο Κολοκοτρώνης ήταν εξτρέμ στον Παναθηναϊκό ή ότι στις 17 Νοέμβρη κάποιοι μαζεύτηκαν για να ζητήσουν ψωμί, παιδεία, ελευθερία έτσι χωρίς πρόγραμμα...

Γιάννης Ex SPORTIME

 
Τη 7:10 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Αγαπητέ Γιάννη, εξυπακούεται ότι συμφωνώ και προσυπογράφω.
Μια ερώτηση μόνο, σχετικά με την υπογραφή σου (Εx SPORTIME)
Σε ξέρω;...

 
Τη 2:45 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Κι αν με ξέρεις κι αν σε ξέρω τίποτε δεν βγαίνει...
στο μεσαίο το κατάρτι
είμαστε δεμένοι...
(Ετσι για να παραφράσουμε λίγο το στίχο που τραγούδησε ο Νταλάρας).
Το κακό είναι ότι το καράβι πήγε στην... Καλντέρα.
Ευτυχώς δεν είμαστε μέσα... Αλλωστε σάπια μαούνα είχε καταντήσει, όχι κρουαζιερόπλοιο. Τουλάχιστον να πνιγείς με τον Τιτανικο, μ΄ ένα "Ση Ντάϊαμοντ" λέει κάτι, βρε αδελφέ, έχει ένα πρεστίζ! Οχι να σε παρασύρει ένα λαμόγιο καπετάνιος...
Αν πάει κάπου το μυαλό σου, μη γράψεις όνομα... Μπορεί κάπου να τα πούμε, προφορικά, οπότε θα πάρεις το μήνυμα.
Χρόνια πολλά για του Ευαγγελισμού, καθώς στο Αίγιο υπάρχει και η Παναγία η Τρυπητή, αν θυμάμαι καλά.
Α, και μη στενοχωριέσαι, για τον ΠΑΟ... Καλή ομάδα είναι, αφού μάλλον θα τερματίσει μπροστά απ' την ΑΕΚ...

 
Τη 4:32 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Πάρε με τηλέφω νο, βρε... Το έχεις νομίζω, έτσι;...

 
Τη 4:34 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Πάντως, Γιάννη, απ' όσο μαθαίνω, η μαούνα... ξανασαλπάρει, έτσι δεν είναι;...

 
Τη 12:24 π.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Χρήστο, τώρα μάλλον θα κοιμάσαι στην αγκαλιά της γυναίκας σου, αλλά και τι μπορεί να λέει σε κάποιους αν η μαούνα ξανασαλπάρει; Βλέπεις να την περιμένουν πολλοί στην προκυμαία; Να θελήσουν να κινδυνέψουν ένα ταξίδι στο άγνωστο; Αλλωστε δεν φοβάσαι ότι σύντομα σε ξέρα θα ξαναπέσει;
Μακάρι για το... τσούρμο να διψευστώ, αλλά πόσα θαύματα να κάνει ο περίφημος "Θεός της Ελλάδας", πού 'λεγε κι ο Βασίλης Γεωργίου... Στο κάτω κάτω πρέπει πάλι να έχει ρεζερβάρει κανά δυό ο Ρεχάγκελ ενόψη ευρωπαϊκού! Εκτός αν δεν τα βρήκαν στη συμφωνία...
Αντε και καλή εβδομάδα!

 
Τη 10:43 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Πάρε κάνα τηλέφωνο, βρε...

 
Τη 6:38 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger christina είπε...

Τα παιδιά μπορούν να θυμούνται απίστευτο όγκο πληροφοριών και φυσικά, ονόματα. Το θέμα είναι νβα μην τα διδάσκονται σαν λίστες ή σαν βιαστικά περασμένη διδακτέα ύλη. Πιστεύω ότι αν μάθαιναν τα έπη σαν παραμύθι και υλικό γαι ανάγνωση θα θυμόντουσαν περισσότερα ονόματα και από τη δασκάλα τους. Νομίζω ότι φταίει ο τρόπος που αναλύονται τα μαθήματα και όχι τόσο ο όγκος ή το περιεχόμενο.

 
Τη 3:07 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Aγαπητή passer-by, κι όμως, η ύλη, πέρα από το ότι είναι σε μεγάλο της μέρος άχρηστη, είναι ΚΑΙ υπέρογκη. Γιατί, επαναλαμβάνω, η πρώτη φυσιολογική λειτουργία για την ηλικία αυτή είναι το παιχνίδι. Το διάβασμα έπεται...

 
Τη 5:48 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger christina είπε...

Σαφώς και προηγείται το παιχνίδι και γι αυτο θα έπρεπε να μελετηθεί ένας τρόπος εκμάθησης σε σχέση με το παιχνίδι. Δεν είναι η ποσότητα πληροφοριών υπέρογκη, η ποσότητά τους ως μέρος διδακτέας ύλης είναι.

 
Τη 8:50 π.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

TI NA PO?KAI EGO MATHITIS PROTIS GYMNASIOY IMOYNA PERSI......TA IDIA SKATA!!!!OPOS KAI OLES TIS SXOLIKES MOU XRONIES!!!OS POTE PIA THA EXOYME MIA PAIDEIA GIA TA MPAZA?OS POTE PIA THA GRAFOYME EKSETASEIS APO 13 XRONON????OS POTE PIA THA KATHOMASTE NA DIAVAZOUME MEXRI TO BRADI GIA NA EIMASTE ENTAKSEI STA SXOLIKA MAS KATHIKONTA?MEXRI POU EIXA SKEFTEI NA STAMATISO TA DIAVAZO OLA TA MATHIMATA OPOS ISTORIA[EPEIDEI TIN IKSERA MOY ARESE TO THEMA TIS]opos kai to ekana tis teleytaies meres!

DEN ANTEXETAI PIA!!!!@!
http://toumpa-bobmarley.blogspot.com

 
Τη 8:50 π.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

TI NA PO?KAI EGO MATHITIS PROTIS GYMNASIOY IMOYNA PERSI......TA IDIA SKATA!!!!OPOS KAI OLES TIS SXOLIKES MOU XRONIES!!!OS POTE PIA THA EXOYME MIA PAIDEIA GIA TA MPAZA?OS POTE PIA THA GRAFOYME EKSETASEIS APO 13 XRONON????OS POTE PIA THA KATHOMASTE NA DIAVAZOUME MEXRI TO BRADI GIA NA EIMASTE ENTAKSEI STA SXOLIKA MAS KATHIKONTA?MEXRI POU EIXA SKEFTEI NA STAMATISO TA DIAVAZO OLA TA MATHIMATA OPOS ISTORIA[EPEIDEI TIN IKSERA MOY ARESE TO THEMA TIS]opos kai to ekana tis teleytaies meres!

DEN ANTEXETAI PIA!!!!@!
http://toumpa-bobmarley.blogspot.com

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα