Παρασκευή, Ιανουαρίου 11, 2008

Χέρια: Εκδοχές 3η, 4η και 5η

Εκδοχών τέλους... συνέχεια (και... τέλος, ενδεχομέως) για το διήγημα "Χέρια"!
Σήμερα ανεβάζω τις τρεις τελευταίες εκδοχές, τις πιο σύντομες απ' όλες.
Αν δεν λάβω κι άλλες εκδοχές μέσα στο Σαββατοκύριακο, τη Δευτέρα θα ποστάρω και τη δική μου εκδοχή. Και... όποιος αντέξει!

Θυμίζω -για να μην ψάχνετε- πού μπορείτε να διαβάσετε το έως τώρα ανοκλήρωτο διήγημα:

Χέρια (Α΄ μέρος)
Χέρια (Β΄ μέρος)
Χέρια (Γ΄ μέρος)

Πάμε, λοιπόν, πρώτα στην εκδοχή της φίλης Μανταλένας (της μόνης... μη blogger της παρέας):


Κάρφωσα τα μάτια μου για μια ακόμα φορά στα χέρια της που σαν φίδια κινιόντουσαν με φοβερή επιδεξιότητα και έζησα ένα όνειρο, τέτοιο που με έκανε να νοιώσω τόσο δυνατά συναισθήματα που έγιναν η αρχή του τέλους αυτής της ιστορίας. Βρέθηκα φωλιασμένος στην αγκαλιά της και εκείνη τυλίχτηκε γύρω μου σαν κισσός τόσο σφιχτά τόσο δυνατά που αισθάνθηκα την ανάσα μου να κόβεται. Προσπάθησα να ξεφύγω μα ήταν
αδύνατον τα λατρεμένα χέρια της με έσφιγγαν όλο και πιο πολύ όπου και παραδόθηκα αμαχητί. Ήταν τόσο διαφορετική όταν ήταν κοντά μου, ήταν η αγάπη της σαν την φουρτουνιασμένη θάλασσα που με έπνιξε, ήταν η ψυχή μου σαν πνοή που χάθηκε στο σφιχταγκάλιασμα της. Σηκώθηκα με σταθερό βήμα και απομακρύνθηκα. Την κοίταξα με την άκρη του ματιού μου βυθισμένη στο βιβλίο της που ήταν πράγματι ένα δικό μου
και αγαπημένο μου. Φοβήθηκα να ταράξω αυτή την σκηνή που έμοιαζε ζωγραφικής. Φοβήθηκα να μπω στον κόσμο της. Καλύτερα έτσι πολλές φορές είναι πιο όμορφο να θυμάσαι τις σκέψεις που έκανες και να ονειροπολείς παρά τις πράξεις σου και να πονάς. Παίρνω την αύρα της με μια βαθειά ανάσα, την κλείνω μέσα μου και συνεχίζω τον δρόμο μου, αυτόν που είναι γεμάτος απορίες, εκπλήξεις και αναζητήσεις
Εξάλλου μόνο τότε μπορώ να γράψω, μόνο έτσι μπορώ να ζήσω. Κάθε τι που είναι ανέγγιχτο είναι και μαγικό. Δεν θα το ξεχάσω απλά θα το προσπεράσω και θα γεμίσω με αυτό πολλές επόμενες σελίδες με την γλώσσα της πένας, που άλλωστε την ξέρω τόσο καλά...


Συνεχίζουμε με της εκδοχή της Ρενάτας:


«Τι είναι ο αλχημιστής, αν όχι ένα παραμυθάκι για να κοιμίζει τον κόσμο με συμβουλές του τύπου: Όταν θες κάτι πολύ, όλο το σύμπαν συνωμοτεί μαζί σου. Άσε μας, ρε Φώτη. Αυτή κι αν είναι αφέλεια και μοιρολατρισμός.»
«Ενώ ο άλλος είναι καλύτερος, ε? Τέλος πάντων δε θα τσακωθούμε, βρε μωρό μου, για τους συγγραφείς. Σε πεθύμησα κι η ώρα περνάει. Είναι κρίμα να περνάει άδικα.»
«Βέβαια είναι κι η γυναίκα σου στη μέση. Αχ, βρε Φώτη, άλλο πρόσωπο μου ΄χες δείξει στην αρχή.»
«Εμ τι ήθελες, βρε μωράκι μου, το συγγραφέα σου προσωποποιημένο? Και μετά λες πως δεν είσαι αφελής!»
«Μέχρι εδώ και μη παρέκει, Φώτη. Ναι, χίλιες φορές θα προτιμούσα αυτόν παρά έναν λιγούρη που με πρόσχημα βιβλία και συζητήσεις έχει το μυαλό του μόνο στο κρεβάτι. Εγώ γι αυτό έμεινα μαζί σου, κι όχι για την ομορφιά σου, Φώτη. Εσύ σε μένα είδες μόνο ένα πήδημα και την ευκαιρία ν’ ανεβάσεις τις μετοχές σου. Έχεις την οικογένειά σου και τα παιδιά σου, την επιχείρησή σου.. Τι σου έλειπε, μια γκόμενα που να «φυσάει» όπως λες και με το φίλο σου.»
Μπράβο, ξέσπασμα το πλάσμα. Πολύ τον ζήλευε αυτόν τον συνάδελφό του. Γιατί κι οι δικές του θαυμάστριες να μην είναι έτσι?
«Μα βρε μωράκι μου, δεν είναι έτσι!»
«Φώτη, δεν είμαι χαζή. Μη με κοροϊδεύεις μπρος στα μάτια μου λοιπόν.»
«Έλα βρε μωράκι μου, δε μ΄ αγαπάς πια?» την έπιασε στο φιλότιμο ο Γουίνι.
«Φώτη, απόψε με θύμωσες. Πολύ. Ήρθες σκαστός και βιάζεσαι να φύγεις. Έτσι διεκπεραιωτικά μ’ έχεις και μένα στη λίστα σου. Φύγε και μη μου ξανατηλεφωνήσεις αν δεν σκεφτείς τα όσα συζητήσαμε.»
«Μα...»
«Μην πεις άλλη κουβέντα απόψε, Φώτη. Μόνο σκέψου.»
«Εντάξει, μωράκι μου. Θα σε πάρω αύριο.» ψέλισε ο Γουίνι, έχοντας φάει χοντρή ήττα. «Να θυμηθώ να της στείλω λουλούδια αύριο και κάνα καλό κόσμημα. Πάντα πέφτουν οι γκόμενες μ΄ αυτά. Στην ανάγκη θα την κοπανήσω μια μέρα –ταξίδι για λόγους δουλειάς θα πω στη Νίτσα-να κάτσω μαζί της μπας κι ηρεμήσει. Βρε, μπας και τη διπλαρώνει κάνας άλλος ?Για να ΄χω το νου μου, σκεφτόταν ο Γουίνι.»
Η γυναίκα παρήγγειλε άλλη μια μπύρα στο γκαρσόνι μουρμουρώντας «Άντρες! Όλοι οι σκάρτοι μου τυχαίνουν, γμτ! Κι εγώ που πίστευα πως αυτός ήταν διαφορετικός...»
Αυτή είναι η ευκαιρία μου. Σε λίγο θα φύγει. Πώς θ΄αντιδράσει αν μάθει πως κι εγώ ήμουν συγγραφέας , και ευπώλητος μάλιστα?
Λοιπόν θα οπλιστώ με θάρρος και θα της μιλήσω. Κι αν με παρεξηγήσει ή δεν με βρει του γούστου της. Απ΄ την άλλη μπροστά στο Γουίνι είμαι πολύ καλύτερος. Τι ώρα είναι? Ωχ, πήγε εννιά η ώρα. Πρέπει να γυρίσω πίσω. Θα ΄χει ηρεμήσει τώρα. Ας μην της δώσω λαβές και γι άλλη μουρμούρα.
Σηκώνεται. Ωχ, θα φύγει Αμάν αυτή η ατολμία μου! Τα σχέδια με μάραναν. Αλλά η τσάντα της όμως είν’ εδώ. Α, τουαλέτα πάει. Ωραία, θα της αφήσω το βιβλίο και θα φύγω.
Αν πετύχει, τότε τρέμε Γουίνι…


Ιδού και η -λακωνικότατη- εκδοχή του Σπίθα (και όχι του koulpa, όπως λανθασμένα είχα γράψει αρχικά):


Είμαι διατεθειμένος να πιστέψω οτιδήποτε, με την προυπόθεση ότι θάναι, τελείως, απίστευτο. Αν και ο μόνος τρόπος να απαλλαγούν και οι δύο απο τον πειρασμό, είναι να του... παραδοθούν.


Τα σχόλια δικά σας...


Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com/

17 σχόλια:

Τη 6:21 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Κωστής Γκορτζής είπε...

Αφού μας έκανες και ...συγγραφείς, ας υποκριθώ και τον ...κριτικό λογοτεχνίας:
- Το κείμενο της φίλης Μανταλένας μου φάνηκε σαν cumulus, τα πανέμορφα τροφαντά άσπρα σύννεφα που σού κρύβουν, όμως τον ήλιο...
- Η renata πήγε να γίνει cumulonimbus, τα cumulus που θεριεύουν, γκριζάρουν και είναι έτοιμα να ρίξουν τη βροχή και τον άνεμο καταιγιστικά, αλλά η καταιγίδα δεν ήρθε και μας άφησε εκείνες τις ακτίνες που τρυπούν τα σύννεφα σαν ελπίδα για καλύτερο καιρό!
- O koulpa, μάλλον επηρεασμένος από την επικαιρότητα, μας παρέθεσε τμήμα του διαλόγου Ζαχόπουλου προς την Γραμματέα του! :-))))

 
Τη 2:16 π.μ. , Ο χρήστης Blogger koulpa είπε...

xaxa.. Πότε κατέθεσα αυτή την εκδοχή; Δεν θυμάμαι; Μη πάρω και τις δάφνες της πιό λακωνικής (φιλοσοφιμένης;) εκδοχής.. Πάντος θα μπορούσε να είναι δική μου..:):)
Καληνύχτα (δεν αντέχω τρίτο ξενύχτη..) εις αυριον τα σπουδαία..:):)

 
Τη 3:12 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Τώρα που το σκέφτομαι, Κωστή, φτυστός η... Κέζα είσαι! :)))

 
Τη 3:14 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Φίλε Κούλπα, μήπως το ξανασκέφτηκες; Κι έχεις καμιά λίγο πιο... φλύαρη εκδοχή να μου στείλεις;
:)

 
Τη 7:49 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Κωστής Γκορτζής είπε...

Ναι, στο ...μουστάκι! :-)

 
Τη 7:59 π.μ. , Ο χρήστης Blogger koulpa είπε...

Είναι δύσκολο ΣΚ.. πολλύ δουλειά.. από Δευτέρα.. αν μπορέσω να συμαζευτώ.. έστω και κατόπιν εορτης..:):)
Την καλημέρα μου:):)

 
Τη 11:43 π.μ. , Ο χρήστης Blogger ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Καλημέρα σας..!
@koulpa
Μην ψάχνεσαι.δεν είναι δική σου, η εκδοχή..του Ουάιλντ, είναι, φίλε μου..
@χρήστος φασούλας
Χρήστο μου, κάποιο λάθος έκανες...για ψάξτο..συμβαίνουν ή άστο, καλύτερα.!
@κωστής γκόρτζης
Μέλος επιτροπής "καλύτερης λογοτεχνικής ..εκδοχής"..αγαπητέ.?.
ή..παρέχομεν και "οδηγίες χρήσεως για το καμάκιον"?
.ή "πως φτάνετε στο φύκι- φύκι"..?
Προτελευταία, ίσως..
"Σε όποιον αρέσουμε και για τους άλλους ..δεν θα μπορέσουμε"
Κρίσεις επικειμένων, όχι επικηδευμένων..

 
Τη 12:14 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Φίλε Σπίθα, έχεις απόλυτο δίκιο. Σου ζητώ συγνώμη, τα μπέρδεψα. Ήδη η τάξη αποκαταστάθηκε στο ποστ. Η εκδοχή ρείναι δική σου, έστω και με μια μικρή βοήθεια από τον Ουάιλντ (Η αλήθεια είναι ότι τη δεύτερη ρήση την ήξερα -την έχω χρησιμοποιήσει και στο πρώτο μου βιβλίο-, την πρώτη την είχα ακουστά, αλλά δεν θυμόμουν ότι την έχει πει ο Ουάιλντ).

 
Τη 12:15 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Κωστή, και στη... χωρίστρα! :)

Κούλπα, περιμένω (έστω και κατόπιν... εορτών!) :)

 
Τη 12:59 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Καλημέρα χρήστο μου, νάσαι καλά..
Επίσης..άμα λάχει, λέμε
"Όταν θέλει η νύφη και ο γαμπρός..ο Κοέλιο...περίσσιος".
Εν τέλει.

 
Τη 1:32 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα :)
Κωστή, εκτός από best commentator είσαι και πολύ καλός κριτής βλέπω! :))

Χρήστο, σ΄ευχαριστώ (και που με τσίγκλισες να γράψω!) Τώρα που το ξανάδα νορμάλ είναι! (Πάει, την ψώνισα!) :D
Περιμένουμε την εκδοχή σου! ;)

 
Τη 2:50 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Κωστής Γκορτζής είπε...

Σπίθα, ευθειθώς αναφέρω ότι αγνοούσα ότι η συγκεκριμμένη ρήση ήταν του Ουάιλντ. (Πάντως, ο Ζαχόπουλος, ως φιλόλογος μάλλον θα την ήξερε κι επομένως το σχόλιό μου έχει μια ...αληθοφάνεια, ε;)
Ούτε, βεβαίως, ότι αποτελούσε τη δική σου εκδοχή τέλους της ...πλοκής.

'Για την ιστορία': Μας αρέσετε! :-)

 
Τη 3:00 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Σπίθα, νομίζω ότι ούτως ή άλλως ο Κοέλο περισσεύει..

Ρενάτα, η μεταστροφή οφείλεται στις... μαγικές ιδιότητες του μπλογκ μου! :)))

 
Τη 3:09 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Αγαπητέ μου...κωστη γκορτζη (το εννοώ)
Έχουμε ξανασυναντηθεί, αλλού, (σε ένα άλλο εξαιρετικό μπλογκ..)και είχα την τύχη να σε απολαύσω..
Και βεβαίως σε πολλά θα συμφωνούσα μαζί σου.
Διαλέγω να προτάξω την "ευφυή αισθητική" που έχουν τα σχόλια σου.
Την καλημέρα μου..

 
Τη 7:08 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Κωστής Γκορτζής είπε...

Αμοιβαία, λοιπόν, τα αισθήματα!
Καλησπέρα! :-)

 
Τη 7:25 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Καλησπέρα!:-)
Σε σένα Κωστή και σε όλη την παρέα..!
Στον Χρήστο, επίσης, για την φιλοξενία του και για την ευκαιρία που μας έδωσε να τα πούμε...Νάμαστε καλά..
-)

 
Τη 1:23 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Δική μου η ευχαρίστηση, Σπίθα :)

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα