Δευτέρα, Ιουνίου 18, 2007

Ο Reader’s Diggest,
το μπλογκ και ο... Φασούλας!

Τον Reader’s Diggest δεν τον ήξερα. Τον γνώρισα μέσα από τον μπλογκ του. Ή μάλλον όχι. Για να ακριβολογήσω, γνώρισα το μπλογκ μέσα από τον Reader’s Diggest, ανακάλυψα το μαγικό κόσμο των μπλόγκερς χάρη στον Reader’s Diggest. Τον ίδιο δεν τον γνώρισα ποτέ, τουλάχιστον προσωπικά. Μολονότι επικοινωνούσαμε συχνά με mail, ο ίδιος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του. Και φυσικά, σεβάστηκα την επιθυμία του.
Ήταν αρχές της άνοιξης του 2006, όταν, εντελώς τυχαία, έπεσα πάνω σ’ ένα σχόλιο που είχε γράψει ο Reader’s Diggest για το πρώτο μου βιβλίο. Το σχόλιο ήταν ιδιαίτερα κολακευτικό, αλλά εμπεριείχε και μία ανακρίβεια (ότι περιέφερα το χειρόγραφο από εκδοτικό οίκο σε εκδοτικό οίκο). Την εποχή εκείνη δεν ήξερα καν τι είναι μπλογκ, παρ’ όλο που ασχολούμαι με το Ίντερνετ σχεδόν από… καταβολής του –τουλάχιστον στην Ελλάδα- μια και τα τελευταία χρόνια «σερφάριζα» αποκλειστικά για επαγγελματικούς λόγους.
Αποφάσισα να του στείλω ένα mail, ώστε να τον ευχαριστήσω για τα καλά του λόγια, αλλά και να διορθώσω την εσφαλμένη εντύπωση που είχε για το πρώτο μου χειρόγραφο. Και από τότε, αρχίσαμε να αλληλογραφούμε τακτικά.
Όταν στις αρχές του καλοκαιριού του 2006 του εξέφρασα τους προβληματισμούς μου σχετικά με το κατά πόσον θα έπρεπε ν’ αποκτήσω το δικό μου μπλογκ (ήδη το σάιτ που μου είχε ανοίξει ο εκδοτικός οίκος μετρούσε τρεις μήνες ζωής) μου απάντησε με ένα φλογερό mail, στο οποίο μου διέλυσε αυτοστιγμεί όλους μου τους δισταγμούς («στο εξωτερικό πρώτα βγαίνει το σάιτ το μπλογκ και μετά το βιβλίο», μου έγραψε χαρακτηριστικά, «καιρός να διαλύσουμε τα λογοτεχνικά στερεότυπα και στην ψωροκώσταινα»).
Και αυτό ακριβώς έκανε ο Reader’s Diggest: πολεμούσε τα λογοτεχνικά στερεότυπα. Λογικό, λοιπόν, ήταν μέσα σ’ αυτά τα σχεδόν δύο χρόνια της «μπλογκικής» δραστηριότητάς του ν’ αποκτήσει αρκετούς εχθρούς –εκπροσώπους, ασφαλώς, αυτού του «λογοτεχνικού κατεστημένου»- οι οποίοι, υποθέτω, τον οδήγησαν σε «παραίτηση».
Ομολογώ ότι ξαφνιάστηκα από την απόφασή του να «παγώσει» το μπλογκ του. Αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται ν’ αρχίσω τις δακρύβρεχτες εκκλήσεις. Το μόνο που έχω να του πω είναι ότι οι φίλοι που απέκτησε σ’ αυτό το διάστημα είναι απείρως περισσότεροι από τους πολέμιούς του. Και πως τον περιμένουν να γυρίσει κάποια στιγμή. Αργά ή γρήγορα.

ΥΓ. Η απάντηση του Reader στο παραπάνω ποστ φιλοξενείται στα σχόλια. Αν δεν κάνω λάθος, είναι η πρώτη φορά που γράφει δημόσια μετά το "πάγωμα" του μπλογκ του. Μου έκανε την τιμή, λοιπόν, και μου απάντησε. Και, ως συνήθως, το σχόλιό του είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον...

(Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com/)

16 σχόλια:

Τη 2:46 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ci είπε...

Για εμάς πάντως τους απλούς readers, ήταν ένα διάλειμμα δροσιάς το μπλογκ του Reader's Diggest.
Ευτυχώς όλα αλλάζουν, μακάρι να τον ξαναδιαβάσουμε μια μέρα.

 
Τη 4:30 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Κι εμένα θα μου λείψει ο ευθύς και ανυπόκριτος λόγος του που δεν χρωστούσε κανενός, δεν έκανε χάρες προσωπικές και είχε μια διαφάνεια που τόσο ζητούμε όλοι από τον κριτικό λόγο. Κρίμα...Εμείς τον περιμένουμε να επιστρέψει. Και ναι, Χρήστο, είμαστε πολλοί.

 
Τη 5:07 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Είναι κρίμα, πραγματικά! Η απουσία του θα είναι παραπάνω από αισθητή! Είναι όμως δικαίωμά του!

 
Τη 8:08 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

citronella, όπως το λες. Όλα αλλάζουν. Ελπίζω κάποια στιγμή και ο αναγνώστης ν' αλλάξει (γνώμη)...

 
Τη 8:11 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

doratsirka, εν αναμονή, λοιπόν...

 
Τη 8:12 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Ρενάτα, ουδείς αναντικατάσταστος, αλλά, όπως και να το κάνουμε, ο reader είναι (δε λέω "ήταν"...) μια ξεχωριστή φωνή

 
Τη 8:32 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Και για να συντηρήσω την ελπίδα επιστροφής του reader που -βλέπω ότι- υπάρχει διάχυτη, απλώς κοπιάρω μια αποστροφή του τελευταίου του ποστ: "Αν ποτέ (γιατί όπως λέει και ο αγαπητός Τζέιμς Μποντ ’’ποτέ μην πεις ποτέ’’) βρω καλό λόγο και δικαιολογία (αυτά που δεν έχω για να συνεχίσω) θα επιστρέψω εδώ και μόνο εδώ"...

 
Τη 11:04 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger NinaC είπε...

Είναι ιδιαίτερα λυπηρό και απογοητευτικό να σταματούν τη λειτουργία τους blogs που αποτελούν οάσεις στην απέραντη έρημο του διαδικτύου.

 
Τη 11:42 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Ντόλυ, ειδικά οι οάσεις με τις συνεχείς επ-ωάσεις.
:)

 
Τη 9:18 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Lupa είπε...

Κρίμα που έμαθα για το diavazo τόσο αργά , λίγο πριν κλείσει ...
Μου φαίνεται όμως πολύ δύσκολο να μείνει εκτός πραγμάτων ο Reader's Digest.
θα αναμένουμε...
Καλημέρα Χρήστο

 
Τη 9:47 π.μ. , Ο χρήστης Blogger dodo είπε...

Είναι κρίμα να σιωπούν φωνές που έχουν κάτι να πουν...

 
Τη 11:19 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Lupa, όντως, νομίζω ότι θα τον... τρώει καθημερινά το σαράκι! Μέχρι να επιστρέψει

Ντόντο, ας ελπίσουμε ότι εδώ θα ισχύσει η αντιστροφή της γνωστής ρήσης: Ουδέν... προσωρινότερον του μονίμου!

 
Τη 11:16 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Σπύρος Σεραφείμ είπε...

εσύ, μπορείς να γράφεις πιο συχνά;
:)

 
Τη 11:30 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Σπύρο μου, μακάρι να μπορούσα! Έχω να τελειώσω κι ένα βιβλίο μέχρι το Σεπτέμβρη...

 
Τη 11:20 π.μ. , Ο χρήστης Blogger reader's-diggest είπε...

Ευχαριστώ και για το τυπικό και για το ουσιαστικό. Την αλληλογραφία μου την είχα και την είχα κλειδωμένη και μακριά από αδιάκριτα μάτια αλλά και εσύ τώρα και ο Αύγουστος (Κορτώ) πριν από λίγο καιρό γράψατε (και είναι δικαίωμα σας) τι...παιζόταν και τι λεγόταν. Πιστεύω και θα το πιστεύω συνεχώς (αυτό δεν αλλάζει) ότι οι συγγραφείς πρέπει να βγουν από το καβούκι τους, έχουν πολλά να πουν και δεν το λέω ακτιβιστικά, ούτε (εννοείται αυτό) πατερναλιστικά. Αυτό που σου έγραψα, τότε, Χρήστο είναι η πραγματικότητα και χαίρομαι όχι μόνο γιατί το ακολούθησες αλλά κυρίως γιατί πλέον πέρα από τους φίλους των βιβλίων είναι δεκάδες οι συγγραφείς που ανεβάζουν ένα μπλογκ στο δίκτυο και για λόγους επικοινωνίας και για λόγους προβολής της δουλειάς τους. Το ότι έγραψα εδώ και μόνο εδώ για το μπλογκ μου έχει να κάνει κυρίως με την ''υπεράσπιση΄΄ του χώρου γιατί δεν ήθελα να βρεθώ μπροστά σε παράξενα φαινόμενα (δεν είμαι πονηρός αλλά έχουν συμβεί διάφορα απ΄ ότι βλέπω) να εμφανιστεί κάποιος με παρόμοια υπογραφή και να τρέχω να αποδείξω (πάλι) ότι δεν είμαι ελέφαντας. Κλείνω και με τις δημόσιες ευχές μου για καλή επιτυχία στο βιβλίο σου για το οποίο ατυχώς δεν πρόλαβα να γράψω και ακόμη ατυχέστερα (παίζει η λέξη ή εγινα λεξιπλάστης ξαφνικά;) δεν έχω προλάβει να το διαβάσω.

 
Τη 2:27 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Αγαπητέ Reader, ξέρω ότι δεν είσαι πατερναλιστής (όσο για... ακτιβιστής, δεν ξέρω!) και φυσικά τη συμβουλή σου, τότε που μου την έδωσες, επ' ουυδενί την εξέλαβα κατά τέτιον τρόπο -αλλιώς δεν θα την ακολουθούσα, έτσι δεν είναι;
Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου. Προσωπικά, είμαι βέβαιος -όπως σου έγραψα και κατ' ιδίαν- ότι κάποια στιγμή θα γράψεις -και- για το βιβλίο μου στο γνωστό χώρο που αγαπήσαμε τόσο. :)
(Και, μην ανησυχείς,παίζει η λέξη, δεν έγινες... γλωσσοπλάστης!)
Καλό καλοκαίρι και καλές αναγνώσεις!
:)))

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα