Δευτέρα, Οκτωβρίου 02, 2006

ET(s) go home!


Εμείς μάθαμε το "Λόλα να ένα μήλο". Τώρα, σώνει και καλά, θέλουν να τους μάθουν το "Λόλα να 94+6+7 μήλα και 666+555+444 εσπεριδοειδή"...

H κόρη μου είναι εφτά χρονών. Και φέτος πάει δευτέρα. Για την ακρίβεια, φιλοδοξεί να πάει δευτέρα. Προς το παρόν, πάει - δεν πάει. Τη μία είναι κλειστό το σχολείο, την άλλη είναι ανοιχτό. Λες κι είναι φλας. Ανάλογα, δηλαδή, με το τι φλασάκι βαράει τους απεργούς δασκάλους, οι οποίοι Δευτέρα και Παρασκευή αποφασίζουν να περιφρουρήσουν την απεργία, Τρίτη και Πέμπτη δεν ασχολούνται, Τετάρτη το παίζουν α-μπε-μπα-μπλομ και πάει λέγοντας...

Μην παρεξηγηθώ, δεν έχω τίποτα με τους ανθρώπους. Ίσα ίσα, μαζί τους είμαι -σιγά μην ήμουν με τη Γιαννάκου! Αλλά, πώς να το κάνουμε βρε παιδί μ0υ, από οργάνωση σκίζουν! Στο σχολείο της κόρης μου τρεις είναι όλοι κι όλοι οι απεργοσπάστες, οι οποίοι -κατά διαβολική σύμπτωση- "απεργούν" Δευτέρα και Παρασκευή, ενώ δουλεύουν τις υπόλοιπες μέρες που δεν "κολλάνε" στο Σαββατοκύριακο...

Τέλος πάντων, το θέμα μου δεν είναι η απεργία. Το θέμα μου είναι οι (αν)εγκέφαλοι που έχουν επιμεληθεί τη νέα διαδακτέα ύλη των δημοτικών σχολείων. Και ειδικά τα μαθηματικά. Δεν ξέρω τι γίνεται στις μεγαλύτερες τάξεις, αλλά όσοι έχουν παιδιά στην ηλικία μου είμαι βέβαιος ότι θα συμφωνήσουν μαζί μου απόλυτα.

(64+9)=64+6=70+3=73 (!!!)

Για όσους έχουν χάσει επεισόδια, ναι βρε, άσκηση δευτέρας δημοτικού είναι (δόξα τω θεώ, δεν τα 'χω χάσει -ακόμα- παντελώς, ξέρω τι τάξη πάει η κόρη μου). Τι δευτέρας δημοτικού λέω, στην ουσία είναι άσκηση ΠΡΩΤΗΣ δημοτικού! Απλώς πέρσι, προς το τέλος της τάξης, οι αριθμοί ήταν μέχρι το 20. Τώρα, ξάφνου, τα παιδάκια υποχρεώνονται απ' τη μια μέρα στην άλλη να μάθουν να κάνον πράξεις μέχρι το 100... Και τι πράξεις!

Πρόκειται για το περιβόητο "να πατήσετε πάνω στη δεκάδα". Υποχρεώνουν, δηλαδή, εξάχρονα κι εφτάχρονα μωρά να στύψουν το μυαλουδάκι τους μπας και καταλάβουν ότι μεταξύ του 64 και του 73 μεσολαβεί το 70, πάνω στο οποίο πρέπει να "πατήσουν" για να κάνουν την πράξη. Χέσε ψηλά κι αγνάνευε, δηλαδή...

Εξυπακούεται ότι τα πιτσιρίκια δεν καταλαβαίνουν την τύφλα τους. Μόνο η μετενσάρκωση του Αϊνστάιν θα έμπαινε στο νόημα -αν και αυτό ακόμα είναι συζητήσιμο. Και Αϊνστάιν, ως γνωστόν, δε γεννιούνται κάθε μέρα. Οι δάσκαλοι, βέβαια, βάζουν τα δυνατά τους, αλλά ό,τι κι αν κάνουν πάει στο βρόντο. Το έχουν επισημάνει και στα... τζιμάνια που έχουν επιμεληθεί τη σχολική ύλη, αλλά εκείνοι, λέει, τους σνομπάρουν. Και, ούτε λίγο ούτε πολύ, τους ρίχνουν πίσω το μπαλάκι. "Καρφώνουν", κοινώς, τους δασκάλους, υπονοώντας πως δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους...

Κοίτα ποιος μιλάει, δηλαδή... Τα τζιμάνια! Οι"εγκέφαλοι"! Οι... πεφωτισμένοι!

Τι λέτε, ρε αητόπουλα; Από πού διάολο σας κατέβασαν εσάς και μας το παίζετε έτη φωτός μπροστά; Από το υπερπέραν; Ε, όχι λοιπόν, εμείς δεν θέλουμε εξωγήινους να μάθουν στα παιδιά μας γράμματα! Γήινους θέλουμε, ανθρώπινους, που να καταλαβαίνουν το αυτονόητο, ότι απευθύνονται σε εξάχρονα και εφτάχρονα παιδάκια και όχι σε εξάχρονους και εφτάχρονους Extra Terrestrial!

ET(s) GO HOME!

28 σχόλια:

Τη 5:28 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Ο Καλος Λυκος είπε...

Σαν πολλά ζητάς...

Καλησπέρα Χρήστο...

 
Τη 11:14 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Καλημέρα Λύκε.
Ναι, είδες, όλα δικά μου τα θέλω...

 
Τη 2:36 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Alexandra είπε...

Γιατί αλλάζουν συνέχεια τα πάντα;

 
Τη 2:41 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Καπετάνισσα είπε...

Είναι η καινούργια παιδαγωγική Χρήστο.
Εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις των καιρών.

Κανείς δεν ενδιαφέρεται αν τα παιδιά μας είναι ευτυχισμένα και κανείς δεν σκέφτεται ότι αυτό έχει πρωτίστως σημασία.
Κανείς. Ούτε οι γονείς.
(Δεν εννοώ πως υπολείπονται αγάπης, αλλά δεν δίνουν την πρέπουσα βαρύτητα στο να είναι τα παιδιά τους καλά).

Μας ενδιαφέρουν τα παιδιά-(υπο)λογιστές.
Τίποτε άλλο.

 
Τη 6:34 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

@ αλεξάντρα
Δεν είμαι κατά των αλλαγών. Παρά μόνο όταν μας αλλάζουν τα φώτα...

@ καπετάνισσα
Δεν είναι θέμα παιδαγωγικής. Είναι θέμα (κοινής) λογικής...

 
Τη 7:59 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Τι να περιμένουμε δηλ στο μέλλον;...Τελικά,οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας θα μετονομαστούν σιγά-σιγά σε classic(σχετικό-άσχετο!)!

 
Τη 8:17 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Μου φαίνεται, Εβελίνα μου, ότι κάποιοι έχουν μπερδέψει την επιστημονική φαντασία με την επιστημονική αφασία...

 
Τη 8:57 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Κωστής Γκορτζής είπε...

Έχεις δίκιο. Άλλο αν κι ο Αϊνστάιν δεν καταλάβαινε την αριθμητική στην ίδια ηλικία...
Το τραγικότερο που άκουσα εγώ, ως μπαμπάς, ήταν ότι δεν πολυνοιάζει τους δασκάλους το σωστό αποτέλεσμα αλλά η διαδικασία προσέγγισης της λύσης...
Γι αυτό ΠΟΤΕ δεν έχουμε αποτέλεσμα!

 
Τη 9:13 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Eleni63 είπε...

θαυμάζω τους σύγχρονους γονείς για πολλούς λόγους. και στα παιδάκια κουράγιο. Θα τα καταφέρουν και αυτά όπως όλοι. Είναι προσαρμοστικά τα άτιμα.

 
Τη 9:36 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger dodo είπε...

Μπερδεύτηκα...Πάμε πάλι από την αρχή;!!!

 
Τη 11:10 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

@ ημίαιμος
Έχω την εντύπωση ότι ο Aϊνστάιν την... παρακαταλάβαινε την αριθμητική, γι' αυτό βαριόταν και οι δάσκαλοι τον είχαν για καθυστερημένο. Όσο για τη διαδικασία προσέγγισης της λύσης, έχεις δίκιο. Αλλά ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ άνωθεν να το κάνουν...

@ Ελένη
Δε λες τίποτα! Για τα σύγχρονα παιδιά, εννοώ, για τους σύγχρονους γονείς, μμμ, συζητιέται...

@ dodos
Λοιπόν, πάμε απ' την αρχή... Έχουμε και λέμε μείον πέντε,
έξι δια δύο συν οκτώ...
Μεγάλε Λουκιανέ!
:))

 
Τη 12:49 π.μ. , Ο χρήστης Blogger homelessMontresor είπε...

Εγώ ξέρω πάντως ένα παιδάκι που είναι σίγουρα Ε.Τ. (και δεν αναφέρομαι σε μένα), το οποίο είναι 8 χρονών κ όταν μ έλυσε μια φαινομενικά δύσκολη άσκηση μαθηματικών και το παίνεψα λέγοντας το: "Μπράβο παιδί μου εσύ είσαι Αινστάιν!", ξέρετε τι μ απάντησέ; "Ε όχι και Αινστάιν, Καραθοδωρής!"

 
Τη 11:46 π.μ. , Ο χρήστης Blogger candyblue είπε...

Νομίζω πως αν θέλεις γήινους να μάθουν τα παιδιά μας γράμματα θα πρέπει να ανηφορίσεις προς τον Άρη Γιατί εδώ μείνανε μόνο οι Extra Terrestrial!

Κάπου θα έχει φωλιά όμως δεν μπορεί. Κάπως θα τους βρούμε όλους μαζεμένους και θα τους εξολοθρεύσουμε

 
Τη 12:07 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

@ homelessMontresor
Άλλο κεφάλαιο κι αυτό... Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ταχύρυθμη εκπαίδευση. Καμιά μέριμνα, δηλαδή, για τα παιδιά με προηγμένο IQ, τα οποία βαριούνται αφόρητα παρακολουθώντας μαθήματα που είναι ξεπερασμένα για το πνευματικό τους επίπεδο. Με αποτέλεσμα τα περισσότερα απ' αυτά τα παιδιά να καταντούν προβληματικά.
Εντάξει, θα μου πεις ψάχνω ψύλλους στ' άχυρα, εδώ δε γίνονται άλλα κι άλλα, πολύ βασικότερα, εκεί κολλάω, σε μια ισχνή μειονότητα; Κι όμως, είναι ένα ζήτημα κι αυτό. Το οποίο, παρεμπιπτόντως, είναι το θέμα του τρίτου μου βιβλίου. Πολύ εξεζητημένο, μου 'χει βγάλει την πίστη, αλλά το παλεύω :))

@ candyblue

Καμιά... Σιγκούρνι Γουίβερ (στα φόρτε της) σου βρίσκεται πρόχειρη;
:))

 
Τη 3:13 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

...άσε που η χρήση των μαθηματικών συμβόλων είναι τελείως λάθος. Είναι και αιρετικοί εκτός από εξωγήινοι!

 
Τη 3:20 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

@ mpampakis
Δε λες τίποτα! Ξεκίνησαν πρώτα από τη γλώσσα, της οποίας άλλαξαν τα φώτα, τώρα προχώρησαν και στα μαθηματικά. Οι... προχωρημένοι!

 
Τη 12:43 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Λεία Βιτάλη συγγραφέας είπε...

Χρήστο δοκίμασε σε πρώτη φάση το βιβλίο του Ζαν Πιαζέ "Η Ψυχολογία της Νοημοσύνης". Και τα ξαναλέμε. Σου έστειλα μέιλ απαντητικό αλλά μου γύρισε πίσω. Δεν ξέρω τι έγινε.

 
Τη 11:13 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

@ Λεία Βιτάλη
Ευχαριστώ πολύ! :)

 
Τη 1:23 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Кроткая είπε...

πες τα ντε!!
το ζήτημα είναι πως ήδη από αυτές τις ηλικίες προετοιμάζουν ανθρώπους που θα μπορούν μετά να "χρησιμεύσουν" στην παραγωγική διαδικασία. όποιος δεν τα καταφέρνει, τίθεται εκτός. Τόσο απλά!

 
Τη 2:46 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Αγαπητή Κροτκάγια, με τις τρέχουσες εκπαιδευτικές μεθόδους, τίθενται... όλοι εκτός παραγωγικής (και όχι μόνο) διαδικασίας!

 
Τη 5:27 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Alexandra είπε...

Αυτό που με στενοχωρεί είναι ότι πάντα 'πληρώνουν' τα παιδιά... Τα αναστατώνουν, τα βγάζουν από τη 'σειρά' τους και έχουμε την απαίτηση να προσαρμοστούν όταν εμείς αποφασίσουμε...

 
Τη 7:12 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Αλεξάντρα μου, εξαρτάται και από τους γονείς για να μην την πληρώσουν τα παιδιά. Αρκεί να μην τα αγχώνεις, πιέζοντάς τα ότι πρέπει να μάθουν οπωσδήποτε τα ακαταλαβίστικα...

 
Τη 2:54 π.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Καλά το ποσο γέλασα διαβάζοντας αυτό το post σου δε λέγεται.Εχω τρια παιδια, το μικρότερο είναι φέτος στην τρίτη δημοτικού. Ξερω λοιπόν πολύ καλα τι λες και πιστεψε με διαβαζοντάς σε ήταν σα να διάβαζα τις σκέψεις που εχω κάνει και εγω σχετικά με την υλη που πρέπει να μάθει ενα παιδί τοσο μικρό. Η κατάσταση δεν είναι απελπιστική, είναι γελοία.
Το παιδι δεν μπορεί να αφομοιώσει τοσο προχωρημένα πράγματα. Εδω θυμάμαι εγω όταν ημουν στη δευτερα δημοτικού δεν μπορουσα καν να βρω ποσο κανει 20 και 6. αμα μου το γυριζες τουμπα και μου ελεγες 6 και 20, μου γκρεμιζες τον κοσμο δηλαδη.Αυτό που γινεται δε σημερα εχει απιστευτο γελιο. Οι γονεις ειναι αυτοι που στην ουσια λυνουν τις ασκησεις των παιδιων, τα λυσάρια, τα τηλεφωνα στη γειτονισσα που εχει αντρα μαθηματικό κτλ κτλ..Αντε και τα μεγαλύτερα αδερφια. Σωσμος τα μεγαλυτερα αδερφια! Για αυτό και αργότερα ο εγκέφαλος δεν μπορει να δεχτει αλλες πληροφοριες, κλωτσαει.Αν δε δεις Χρηστο τα μαθηματικα του γιου μου φετος στην Πεμπτη, θα νοιωσεις τουλάχιστον κρετίνος που δεν καταλαβαίνεις γρι.

 
Τη 11:00 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Ρεγγίνα μου, συμπάσχω, αλλά μόνο κατά το... ένα τρίτο! Δεν μπορώ να διανοηθώ καν πώς θα ήταν τα πράγματα αν είχα τρία παιδιά.
Ναι, έχω ακούσει κι εγώ για τις μεγαλύτερες τάξεις. Όμως το χειρότερο είναι αυτό που λες: να ψάχνουν οι γονείς μαθηματικούς και λυσάρια για τα παιδιά τους, από τόσο μικρή ηλικία. Τι να κάνουν, θα μου πεις. Να τ' αφήσουν έτσι! Έτσι κι αλλιώς θα τα μάθουν όταν θα έρθει η ώρα, δε θα τα μάθουν; Τι θα κάνουν, δηλαδή, οι δάσκαλοι; Θ' αφήσουν μαζικά όλα τα παιδιά στην ίδια τάξη; Μα κι οι ίδιοι οι δάσκαλοι αντιδρούν. Χθες, είδα, έγινε θέμα και στα δελτία ειδήσεων. Ότι, δηλαδή, πέρσι στην πρώτη δημοτικού διδάσκονταν πράξεις μέχρι το 20 και ξάφνου τα παιδιά καλούνται να κάνουν το άλμα ως το 100! Και άλλα παρεμφερή, εξίσου φοβερά και τρομερά... Φωνάζουν όλοι, αλλά στου κουφού την πόρτα... (Και η Γιαννάκου δεν είναι μόνο κουφή, είναι και κακάσχημη, πανάθεμά την!) :))

 
Τη 6:23 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Adomiel είπε...

Μην ανησυχείς για την κόρη σου Χρήστο... Κι αυτή και τα άλλα παιδάκια έχουν απίστευτη προσαρμοστικότητα... εξάλλου δεν έχουν εμπειρία όπως εμείς και "αναγκαστικά" μαθαίνουν ότι διδάσκονται... εξάλλου στο δημοτικό το moto είναι η επανάληψη... σε κάθε τάξη ξανακάνουν τα ίδια και μαθαίνουν και κάτι καινούριο... τους δασκάλους να κλαις που πρέπει να τρέχουν... στην γ' δημοτικού αναγκάζονται φέτος να κάνουν εν τάχει τους αριθμούς μέχρι το 1000 γιατί η ύλη ξεκινά από κει... τρελό γέλιο αλλά δε θα σκάσω... τι στο καλό.. θα μάθει στο τέλος πόσο είναι οι 15Δ (σ.σ. δεκάδες :-) )...

Φιλιά και ψυχραιμία...

 
Τη 11:52 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Μαριλένα είπε...

Παλιό το ποστ, αλλά τώρα το ανακάλυψα.
Κι επειδή με πονάει πολύ, τι με πονάει, με καίει λέμε, γράφω κι εγώ, αν και τα σχολεία έχουν τελειώσει εδώ και μέρες.

Εγώ έχω άντρα μαθηματικό.
Ο οποίος ουτε καν ήθελε να ασχοληθεί με τα μαθηματικά του παιδιου, λέγοντας πως ειναι εντελως απαράδεκτα να διδάκονται αυτά στα σχολεία και πως δεν έχει σκοπό να πιέσει τη μικρή να παπαγαλίσει πράγματα που ειναι αδύνατον να κατανοήσει!

Αποτέλεσμα; Η κόρη μας ειναι αστέρι στη γλώσσα, διαβάζει άνετα υπότιτλους σε ταινίες (α' δημοτικού πήγε φέτος), αλλα τα μαθηματικά είναι η αιτία, που δεν πολυθέλει να΄παει σχολείο.

Ετσι, αποφασίσαμε φέτος το καλοκαιρι να της κάνουμε χωρις καμμιά πίεση, χαλαρά, ξανά την ύλη της πρώτης τάξης.
Μόνο στα μαθηματικά εννοείται.

Δυστυχώς όλοι βλεπουν τα παιδιά σαν αυριανούς εργάτες με την άλφα ή τη βήτα ειδίκευση.
Εργάτες εκπαιδεύουν κι ας το πάρουμε αποφαση.

Δεν ειναι κακό να είσαι εργάτης.
Κακό ειναι όμως, να είσαι εργάτης και να μην είναι αυτή η επιλογή σου.

Καληνύχτα και κουράγιο (για του χρόνου) :)

 
Τη 1:41 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Χρήστος Φασούλας είπε...

Μαριλένα, καλωσήρθες στο... κλαμπ!
Αν ψάξεις λίγο το μπλογκ, θα ανακαλύψεις κι άλλα σχετικά ποστ για τους... άσχετους της εκπαίδευσης! Ειδικά, βέβαια, για τα μαθηματικά-παθηματικά του δημοτικού.
Να σε ενημερώσω, μάλιστα, ότι από το Σεπτέμβρη ετοιμάζουμε συναμική "δια-μπλογκική" και όχι μόνο καμπάνια.
Ελπίζω να σε έχουμε μαζί μας! :)

 
Τη 2:30 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Μαριλένα είπε...

Εννοείται :))

Καλό Σαββατοκύριακο και πάω να κοιτάξω στα ενδότερα του blog.

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα