Οι "300", οι σύγχρονοι Πέρσες (οι... Αλβανοί!) και ο Γουάλας (που δεν ήταν Έλληνας)...
Είδα το "300" και μ' άρεσε. Αρκετά. Απέχω βέβαια παρασάγγας και από τα δύο άκρα. Ούτε φλέβες κόβω ούτε γυαλίζω το φτυάρι.
Γενικά, οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι των άκρων. Αποδείχτηκε περίτρανα και στην περίπτωση της συγκεκριμένης ταινίας. Από τη μια έχουμε 4.500 (!) μηνύματα, κατά το πλείστον φανατισμένα υπέρ της ταινίας, στην ιστοσελίδα του περιοδικού "Αθηνόραμα". Κι από την άλλη την πλειονότητα των κριτικών, που την έχουν θάψει.
Οι μεν έφτασαν στο σημείο να γαβγίζουν εθνικικιστικές - ρατσιστικές - υβριστικές κορώνες, του στιλ "Αλβανέ Αλβανέ, δε θα γίνεις Έλληνας ποτέ". Και οι δε στέκονται στα "μιλιτιραστικά μηνύματα" της ταινίας. Οι μεν χαρακτηρίζουν τους δε "φασιστοειδή", οι δε τους μεν "κουμούνια"...
Ο παραλογισμός σ' όλο του το μεγαλείο! Και ο φασισμός. Και από τους μεν και από τους δε. Γιατί φασισμός είναι, πάνω απ' όλα, η απαξίωση της αντίθετης άποψης...
Πολύ κακό ουσιαστικά για το τίποτα, για να το πω λαϊκά. Και για να το πω λαϊκότερα, κουλάρετε, μάγκες! Ούτε ο Αλβανός είναι ο... σύγχρονος Πέρσης ούτε η ταινία έγινε απλώς και μόνο για να προπαγανδίσει μιλιτιριστικές αξίες.
Πάρτε το χαμπάρι, κύριοι στενοκέφαλοι - απαξιωτές: Μια ΑΠΛΗ ταινία είναι! Που μεταφέρει επιτυχώς στην οθόνη ένα κόμικ, το οποίο είχε μεταφέρει επιτυχώς από την πλευρά του στο χαρτί μια από τις σημαντικότερες ελλληνοπερσικές μάχες. Με σχετική ακρίβεια, μπορώ να πω΄ τόσο στην ιστορική, αλλά κυρίως στη ΜΥΘΙΚΗ της διάσταση.
"Δαρείου και Παρυσάτιδος γίγνονται παίδες δύο. Πρεσβύτερος μεν Αρταξέρξης, νεότερος δε Κύρος". Αυτά έγραφε τότε ο Ξενοφών (και όχι ασφαλώς ο Θουκιδίδης -Ντοντούλη, να 'σαι καλά για τη διόρθωση!). Δεν έγαφε "... πρεσβύτερος μεν Χότζα, νεότερος δε Μπερίσα", κύριοι εθνικόφρονες του κώλου! Όσο για σας, κύριοι ψευτοκουλτουριάρηδες κριτικοί, μιλιταριστικό κράτος (και μάλιστα ΤΟ μιλιταριστικό κράτος) ήταν η Σπάρτη, πώς να το κάνουμε; Τι διάολο, να το κουκουλώσουμε με το μανδύα του φιλειρηνισμού για να περνάει η ταινία τα "μηνύματα" που εσείς γουστάρετε; Το Braveheart, παρεμπιπτόντως, γιατί το αποθεώσατε ομοθυμαδόν; Μήπως επειδή ο ήρωας λεγόταν Γουάλας και όχι Λεωνίδας; Μήπως επειδή ήταν Σκωτσέζος και όχι Έλληνας;..
Εντάξει, δε λέω, έναν πατριωτισμό σου τον βγάζει στο τέλος η ταινία (δεν είναι κακό' τα ανιστόρητα αμερικανάκια πρέπει να μαθαίνουν πέντε πράγματα...). Αλλά από το σημείο αυτό μέχρι του σημείου οι μεν να λένε "πάμε για να πατήσουμε την Αγιά Σοφιά" και οι άλλοι να μιλάνε για αποθέωση της μιλιταριστικής βαρβαρότητας πάει πολύ.
Πάει πάρα πολύ...
19 σχόλια:
Το κακό είναι ότι στην Ελλάδα όλοι, κριτικοί και θεατές, έχουν επικεντρωθεί στο θέμα της ταινίας και όχι στην ταινία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι "προοδευτικοί" (κοντόφθαλμους και ξεπερασμένους τους λέω εγώ) κριτικοί να βάζουν ομαδικά 0 με ελάχιστες εξαιρέσεις και αυτό γιατί κρίνουν πολιτικά, λανθασμένα κιόλας αφού μάλλον αντίθετα είναι τα πράγματα από ότι τα λένε. Από την άλλη μεριά οι θεατές αντιδρούν φανατισμένα εναντίον τους. Άλλοι φανατικά υπέρ και άλλοι φανατικά κατά.
Αντίθετα στο εξωτερικό η συγκεκριμένη ταινία έχει πάρει καλές κριτικές και έγινε αποδεκτή από το κοινό.
Η ουσία είναι μία για μένα. Η 300 δεν αξίζουν το μηδέν, πόσο μάλλον όταν έχουν δώσει 2 και 3 βαθμούς σε κάτι τελείως χαζοχαρούμενες ταινιούλες. Αυτό το μηδέν δείχνει απλά κόμπλεξ και ο κόσμος τους διαψεύδει. Μια πιο αντικειμενική κριτική θα έδινε στους 300 βαθμολογία γύρω στο 3-3,5 και αυτό το συμπέρασμα έβγαλα συζητώντας με αρκετούς φίλους και άσχετους που είδαν την ταινία.
Καλησπέρες...
4500 έφτασαν τα σχόλια; εγώ τα είχα αφήσει στα 3000...! :-Ο
Πάντως μαζί σου...! Ούτε με προσέβαλε ως Ελληνίδα η ταινία (σ.σ. δύσκολα θα το πετύχαινε εξάλλου μια ταινία αυτό) ούτε με έκανε εθνικά υπερήφανη...! Εξάλλου για έναν περίεργο λόγο εγώ πάντα ήμουν με τους Αθηναίους και αντιπαθούσα τους Σπαρτιάτες...! Ξέρεις ε; τότε στα μαθητικά μας χρόνια που μας "μάθαιναν" να διαλέγουμε στρατόπεδα...! ;-) κάτι που δεν σταματήσαμε ποτέ να κάνουμε από τότε...! :-Ρ
Την ταινία αυτή όμως την λάτρεψα...! Αν μου ζητούσαν να αλλάξω κάτι δε θα μπορούσα να το κάνω... Και δε θέλω να το κάνω...! Μου "διηγήθηκαν" μια πιστευτή ιστορία, βρήκα αναγνωρίσιμα "χνάρια", ικανοποίησε το πάθος μου για την Ιστορία και με συγκίνησε σε σημείο να κλαίω...!
Ως κερασάκια θα δεχτώ δύο πράγματα για το τέλος: Ότι τελικά βρήκα λόγους για να "συμπαθήσω" τους Σπαρτιάτες (σ.σ. αρχέτυπο ο Λεωνίδας, αρχέτυπο) και οι Έλληνες στο τέλος νικούν...! ;-) Ουπς, μ' αυτό ακούστηκα λιγάκι εθνικόφρονων ή μου φάνηκε; :-Ρ
Πάντως θα την ξαναδώ...! Σίγουρα...! ;-)
@ Greek History X
Με βρίσκεις απολύτως σύμφωνο. Όπως είπα, είμαστε των άκρων. Ανέκαθεν. Από την εποχή των Περσικών Πολέμων ακόμα...
Adomiel, κι εγώ θα την ξαναδώ. Σε dvd. :)
(Εγώ, πάντως, μικρός ήμουν με τους Σπαρτιάτες. Μέχρι που το 'μαθε ο μπαμπάς -παλαιοκομουνιστής γαρ. Καταλαβαίνεις τι έγινε μετά... Τύφλα να 'χουν τα... σπαρτιατικά γυμνάσια!)
Συμφωνώ εν μέρει. Ομως είναι φασιστικό να απαξιώνεις τους φασίστες...;
Ανώνυμε, ποιοι είναι οι φασίστες στην προκειμένη περίπτωση; Ποιους υπονοείς εσύ, εννοώ.
Εκατέρωθεν υπερβολές- γίνονται κάθε τόσο με αφορμή μιά ταινία. Καλά το γράφεις: "Μια ΑΠΛΗ ταινία είναι!"
(Διακριτική σημείωση: "Δαρείου και Παρυσάτιδος..." δεν είναι από το έργο τού Ξενοφώντος "Κύρου Ανάβασις"; Ο Θουκυδίδης έγραψε γιά τον Πελοποννησιακό, αν δεν απατώμαι).
Ντόντο, έχεις απόλυτο δίκιο! Έπεσα σε λούμπα. Φυσικά και είναι Ξενοφών.Το διορθώνω πάραυτα!
Στην προκειμένη περίπτωση δεν υπονοώ τίποτε. Εννοώ ότι έτσι όπως το παρυσιάζετε είναι σαν να λέτε ότι δεν πρέπει να απαξιώνουμε τον φασισμό και τους φασίστες. Εκτός αν κατάλαβα λάθος
Aνώνυμε, δεν είπα αυτό το πράγμα. Είπα ότι είναι φασισμός η απαξίωση της αντίθετης άποψης. Και ο φασισμός δεν έχει καν άποψη...
Xρήστο όσο γλυκά και αν τα λες το έργο αυτό ήταν μια απίθανη μπαρούφα. Και νομίζω όιτ για τις μπαρούφες δεν απαιτείται σχολιασμός.
Ελένη, η άποψή σου σεβαστή. Όπως, ελπίζω, θα θεωρείς κι εσύ τη δική μου.
Πες τα ρε Χρήστο! Σε αυτή τη χώρα δεν μπορείς να είσαι μετριοπαθής! Σου την πέφτουν όλοι!!!
Καλησπέρα
@ Τριαντάρης
Κι όσοι δεν την πέφτουν σε σένα, την πέφτουν... ο ένας στον άλλον!
:)
Parolo ton xamo, den exw paei AKOMA na to dw! Perimenw to DVD!
Αn-Lu, είναι απ' τις ταινίες που βέπονται άνετα σε dvd :)
Ισως δεν μπόρεσα να καταλάβω όλη αυτή την εθνοκεντρο-κουλτουριάρικη ερμηνεία της ταινίας γιατί ήξερα ποιος είναι ο Frank Miller από πριν (στα 15 ήμουν και φανατική θαυμάστρια, μετά ανακάλυψα τον Gaiman και τον Alan Moore). Ετσι έκρινα την ταινία με τα ίδια κριτήρια που είχα και για το Batman Begins, το Spiderman και το Sin City (1,5 στα 3 του ίδιου συγγραφέα). Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και (προσωπική γνώμη) είναι από τις καλύτερες του είδους της.
Τώρα πειράζει που θέλω ενα σίκουελ μόνο και μόνο για την εικόνα του Ξέρξη στο Αιγάλεω; (κατά προτίμηση με πρωταγωνιστή τον Αισχύλο που εβαλέ τους "Πέρσες" να μιλάνε για γεγονότα που είχε ζήσει?)
@ Χαρά
Όπως τα λέτε. Και, ως γνωστόν, το κόμικ δίνει πάντα βάση στη μυθική διάσταση της ιστορίας που αφηγείται. Ακόμα και αν είναι πραγματική.
Αυτό που μού έμεινε εμένα από τη συγκεκριμένη ταινία είναι η επιμονή στο μη γονυκλισία. Γονάτισε, όχι δεν γονατίζω.
Μου άρεσε η σκηνή όπου κρυμμένοι όλοι κάτω από τις ασπίδες, δέχονται βροχή απο βέλη και γελάνε.
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα