Παρασκευή, Ιουνίου 29, 2007

Η "Μοίρα", η παρουσίαση και...
ο Νίνης (κατά κόσμον Φασούλας)!


Πάει κι αυτή η παρουσίαση...
Η ατμόσφαιρα ήταν δροσερή (όχι ζεστή, προς θεού, μας φτάνει ο καύσωνας!), η παρέα φιλική, οι ομιλητές ουσιαστικοί. Και ιδιαίτερα κολακευτικοί. Όχι για μένα, βέβαια, για τη Μοίρα (μου), την οποία -το ξεκαθαρίζω- δεν έγραψα εγώ, εκείνη με... έγραψε -ευτυχώς που δε με... ξέγραψε, δε λες;
Ευχαριστώ από καρδιάς όλους όσοι άφησαν το κλιματιστικό του σπιτιού τους και ήρθαν στο... κλιματιστικό του Ελευθερουδάκη. Και ειδικά τους μπλόγκερς Alef, Adomiel, Ioeu, Μπαμπάκη, Mαριαλένα, τους συγγραφείς και μπλόγκερς Λεία Βιτάλη, Λένα Μαντά και Γιάννη Παλαβό, καθώς και τους συγγραφείς Νίκο Βλαντή και Δημήτρη Φύσσα, οι οποίοι μπορεί να μην έχουν μπλογκ, αλλά έχουν σάιτ. Η Νίνα μάς έλειψε, βέβαια, αλλά η απουσία της ήταν επιβεβλημένη (το δε σχετικό της ποστ επιβεβαιώνει πόσο της λείψαμε κι εκείνης -να 'σαι καλά, βρε Νινάκι!).
(Επί τη ευκαιρία, ευχαριστώ από καρδιάς τη Μαριαλένα για το τόσο όμορφο -αν εξαιρέσει κανείς τη... φάτσα τη δική μου- ποστ που ανέβασε, όπως επίσης και την Adomiel για το δικό της πολύ γλυκό ποστ)
Άφησα τελευταίους τους ομιλητές. Τη συγγραφέα και δημοσιογράφο Ελένη Γκίκα και το δημοσιογράφο Αλέξη Σπυρόπουλο που μου έκαναν την τεράστια τιμή να μιλήσουν για τη "Μοίρα". Ένα απλό "ευχαριστώ" δεν είναι αρκετό για να βγάλω από μέσα μου αυτό που αισθάνομαι. Αν διαβάσετε τα παρακάτω αποσπάσματα από τις ομιλίες τους, ίσως και να καταλάβετε τι εννοώ...
Έχουμε και λέμε, λοιπόν:

Αλέξης Σπυρόπουλος:

«Εγώ θα μιλήσω ποδοσφαιρικά, γιατί μόνο έτσι ξέρω να μιλάω. Όταν διάβασα το πρώτο βιβλίο του, ο Χρήστος ήταν όπως ήταν στο ποδόσφαιρο ο… Νίνης, κατά την περίοδο που πέρασε. Γα όσους δε γνωρίζουν, ο Νίνης είναι ένα παιδί που δεν τον ήξερε κανείς, πέρα από τους γονείς του και τους δασκάλους του. Προερχόμενος από το πουθενά, έκανε όλη την ποδοσφαιρόφιλη χώρα να μιλάει γι’ αυτόν με τα καλύτερα λόγια.
Το δεύτερο βιβλίο του Χρήστου είναι η δεύτερη χρονιά του Νίνη στο πρωτάθλημα. Πλέον όλοι τον ξέρουν και έχουν πια την περιέργεια, όχι να δουν ποιος είναι αυτός, αλλά να επιβεβαιώσουν αυτά που είδαν φέτος σ’ ένα βάθος χρόνου.
Εκείνο που προκύπτει από το δεύτερο βήμα, είναι η κατοχύρωση του πρώτου. Ότι δεν ήταν, δηλαδή, το θαύμα της μιας φοράς, αλλά πως το κερδισμένο έδαφος κατοχυρώνεται. Το έχω ξαναπεί και το επαναλαμβάνω ότι μ’ αρέσει πολύ το παιχνίδι με την πλοκή, μ’ αρέσει πάρα πολύ το παιχνίδι με τις λέξεις, τις ελληνικές λέξεις, γιατί δε νοείται για μένα να είσαι συγγραφέας και να μην παίζεις με τον πλούτο των ελληνικών λέξεων, ακριβώς επειδή η γλώσσα μας σου προσφέρει απλόχερα αυτή τη δυνατότητα. Επίσης μ’ αρέσει πάρα πολύ το, όχι ακριβώς αδιόρατο, αλλά το με διακριτικό τρόπο βρετανικό φλέγμα, που διακρίνω στα βιβλία του Χρήστου. Εξάλλου λατρεύω τις αγγλικές εφημερίδες, τα δημοσιογραφικά αγγλικά κείμενα, τα οποία έχουν αυτή τη δόση της λεπτής ειρωνείας, του σαρκασμού, που συχνά μετατρέπεται σε αυτοσαρκασμό. Έτσι, λοιπόν, δεν μπορώ να πω ότι αιφνιδιάστηκα από την ποιότητα της γραφής σ’ αυτό το δεύτερο βιβλίο του Χρήστου.
Εκείνο που παρατήρησα, χωρίς να είμαι ειδικός, ήταν μια μεγαλύτερη ψυχαναλυτική εμβάθυνση στα πράγματα σε σχέση με το πρώτο βιβλίο. Στις σελίδες της «Μοίρας», το σκύψιμο μέσα στη φύση του ανθρώπου, στις ανθρώπινες σχέσεις είναι πολύ βαθύ. Εγώ λιγάκι τα φοβάμαι αυτά τα ψυχαναλυτικά, προσπαθώ να τα αποφεύγω, να τα βάζω στο πίσω μέρος του μυαλού μου. Αν μου πεις να πάω σε ψυχολόγο μαζεύομαι. Σε… ουρολόγο πάω πολύ ευχαρίστως, αλλά στον ψυχολόγο αισθάνομαι ότι είμαι άρρωστος πολύ για να χρειαστεί να πάω. Παρ’ όλα ταύτα, το βιβλίο μ’ έκανε να συνειδητοποιήσω πράγματα. Συνέβη να το διαβάσω μέρες που συμπληρώνω έντεκα χρόνια με τη γυναίκα μου. Και μιλώντας για μοίρα, σκέφτηκα διαβάζοντας τις σελίδες του βιβλίου, πόσο διαφορετική θα μπορούσε να είναι η ζωή μου ή πόσο διαφορετική έγινε αυτά τα έντεκα χρόνια επειδή ένα Σάββατο απόγευμα σήκωσα ένα τηλέφωνο και από το πουθενά, που λένε, γνώρισα τη γυναίκα μου. Ένα απλό τηλεφώνημα, λοιπόν, με έφτασε στο σημείο να μεγαλώνω αυτή τη στιγμή τέσσερα παιδιά και να έχω πάρει… επταθέσιο αυτοκίνητο για να τα χωρέσω!
Η ζωή μας τελικά είν’ αυτό: οι αποφάσεις μας. Από τις πιο απλές, το να στρίβουμε αριστερά ή δεξιά, ως τις πιο πολύπλοκες. Καταλαβαίνει εύκολα κανείς ότι το νόημα δεν είναι το τέρμα΄ το νόημα είναι το ταξίδι. Και, ναι, είμαστε οι αποφάσεις μας.
Θα ξαναπώ ότι, όπως και το ποδόσφαιρο, έτσι και το βιβλίο, είναι για να περνάς καλά μαζί του. Εγώ πέρασα πολύ καλά τις όποιες ώρες μπόρεσα να ξεκλέψω όταν ησυχάζει το σπίτι για να το διαβάσω. Και με πολλή χαρά είμαι εδώ απόψε. Η αλήθεια είναι ότι την πρώτη φορά είχα πει πάρα πολλά καλά λόγια, γι’ αυτό ο Χρήστος μ’ έφερε εδώ και για το δεύτερο. Σταματάω, λοιπόν, εδώ για να μην τον καλομάθω και με φωνάξει και για το τρίτο!»


Ελένη Γκίκα:

«Οι τυχαίες συναντήσεις είναι ραντεβού...
Αυτή η μικρή τοξική φρασούλα μου είχα καρφωθεί από την αρχή του βιβλίου, από την πρώτη σελίδα, από την πρώτη κιόλας γραμμή:
‘‘Αγαπημένο μου ημερολόγιο
Να ‘μαστε πάλι εδώ!’’
Όλα μου φαίνονταν ραντεβού: το καινούργιο βιβλίο, η παρουσίαση, ο παραπλανητικός τίτλος «Με λένε Μοίρα» λες και την ηρωίδα να την λένε Μοίρα, ή μήπως είναι η Μοίρα αυτή που τελικά πρωταγωνιστεί; ο επεισοδιακός τρόπος με τον οποίο μπήκε ο Χρήστος στη ζωή μου, ο θείος… Νώντας, αυτό καθ’ αυτό που ο Χρήστος εκπροσωπεί…
Ας πάρουμε όμως το κορδονάκι απ’ την αρχή για να μην σας μπερδέψω.
Από μικρό παιδάκι με μάγευαν τα αθλητικά.
Σε ηλικία… έξι χρονών πρωτομπήκα στο γήπεδο! Με έναν μπαμπά φανατικό ΑΟΚ Κορωπίου και ελενικό δαγκωτό! Την κορούλα του και την Ομάδα του ήθελε και γι’ αρκετό καιρό προσπάθησε να τα συνδυάσει και τα δυο. Με τρελούς πανηγυρισμούς από μέρους μου. Και μεγάλο σάστισμα από δικής του πλευράς «πω πω τι λένε και είναι και το παιδί….» Καθόλου τυχαίο το ότι έγινα… η ομάδα του, πολύ φυσικό το πρώτο «εύγε- εύγε» να μου έρθει απ’ αυτό.
Δευτέρα Γυμνασίου, σαν και τώρα, θυμάμαι. Θέμα έκθεσης: μια περιγραφή. Οι επιλογές δύο, Κυριακάτικη εκδρομή (για τα κορίτσια υποθέτω τώρα) και Ενας ποδοσφαιρικός αγώνας (για τ’ αγόρια, αλλά ως επιλογή μου φάνηκε πιο… προσιτή, πιο ελκυστική!) Θυμάμαι ακόμα το ξάφνιασμα της φιλολόγου! «Ελενίτσα παιδί μου, που τα ξέρεις εσύ όλ’ αυτά;»
Στην πορεία τα ξέχασα, κι ας μην σας κάνω την έξυπνη.
Μου έμεινε όμως η αγάπη για «όλα αυτά», ειδικά για «όλους αυτούς, βεβαίως, που τα εκπροσωπούν».
Από τους πρώτους μου διευθυντές, Εικόνες λέμε τώρα, ηρωικές εποχές, ο Ανδρέας ο Μπόμης, μιλάμε τώρα για λατρεία… ολκής! Κόντρες απίθανες στο ξεκίνημα!
«Κάποιος θα πρέπει να μάθει στο κοριτσάκι να γράφει!» Εκλαιγα μέρες θυμάμαι, αλλά τώρα όποτε το φέρνω στο νου μου, αισθάνομαι τόσο μα τόσο τρυφερά!
Διότι όπως όλοι οι μεγάλοι έρωτες, όπως αντιλαμβάνεστε, αυτή η… μοιραία σχέση ξεκινούσε με μάχες. Θέλετε λήξη των… εχθροπραξιών; Μετά από δέκα έτη αυτή της κοσμοιστορικής -για την δική μου μικρή Οδύσσεια- συνεργασίας η δική του κοφτή, σίγουρη, συνωμοτική φωνή: «πάρε και δες το και τάκα –τάκα! Ξέρεις εσύ, αυτά τα… πούστικα τα δικά σου!»
Ήταν ο πρώτος που έκανε διάγνωση, «μια μέρα, βάσανο, να μου το θυμηθείς, θα γράψεις! Αλλά μη μου τον μπερδεύεις τον έρημο τον αναγνώστη για να παίξεις εσύ!»
Ακόμα παίζουμε… ομπρελιές με τον Μένιο Σακελλαρόπουλο διεκδικώντας το ποιος κατείχε την μεγαλύτερη θέση στου κύριου Μπόμη την καρδιά.
Έτσι έγινε φίλος μου καλός και ο Δημήτρης Καρύδας, με τη μία, επειδή ήταν… αθλητικός!
Όπως καταλαβαίνετε, όταν κατέφθασε στη ζωή μου ο Χρήστος Φασούλας, βρήκε τον δρόμο της καρδιάς μου στρωμένο ήδη με… ροδοπέταλα.
«Ο έρωτας δεν κάνει για πιλότος» και μου πήγαιναν όλα!
Ο έρωτας, βεβαίως, το… αθλητικό παρελθόν, η… πτήση (μέχρι τελικής πτώσης και έως να σπάσεις καλά -καλά τα μούτρα σου), οι εγγυήσεις Μάνου Κοντολέων που αγαπώ και εκτιμώ, και βεβαίως μου πήγε ο Χρήστος.
Αλλά όταν μου ήρθε στα χέρια και το καινούργιο βιβλίο «Με λένε Μοίρα», κατάλαβα επακριβώς το γιατί!
Με τον Χρήστο μας αρέσει να… μεγαλοπιανόμαστε!
Μοιραίες αγάπες, μοιραίες συναντήσεις, μοιραίες ευτυχίες, δυστυχίες, μοιραίες γυναίκες και μοιραίοι εραστές! «Εκείνο που είναι δικό μου και θα το υποστώ, θέλω δεν θέλω, ακόμα κι όταν αρνούμαι τελικά να το τολμήσω, να το δω!»
Κι αυτή τη φορά, τολμώ να πω ότι τα κατάφερε αρκετά να με ταράξει. Με τη ζωή που δεν ζήσαμε, με την απίθανη «άλλη» τελικά εκδοχή. Την οποία πολύ έξυπνα διαχειριζόμενος την γράφει σε… ημερολόγιο.
Αρχίζει, μάλιστα, ακριβώς απ’ αυτήν!
Ο αφηγητής, ο ήρωας, ο συγγραφέας, όπως θέλετε πείτε τον, γράφει, την άλλη ακριβώς διαδρομή, την αντίθετη εκδοχή. Από την ζωή που επέλεξε ο ήρωας. Και αυτό ακριβώς και μια δυο και τρεις φορές ανταλλάσσει: Εάν είχα πάρει αυτόν τον δρόμο θα μου είχε συμβεί αυτό κι αυτό…
Ένα μόνον δεν μπορείς να αλλάξεις. Τα πρόσωπα τα οποία θα αποτελέσουν στη ζωή σου το κλειδί: για να αγγίξεις, να γνωρίσεις ή και να καθορίσεις τα όριά σου. Για να σου πει αυτό που έχει να σου πει η ζωή.
Κι αυτό το πρόσωπο στη ζωή του ήρωα, επί τω προκειμένω του Σταύρου, είναι η Λουίζα. Τη λένε Λουίζα και δεν μπορεί να γλιτώσει με τίποτα απ’ αυτήν! Ακόμα και στην περίπτωση που θα την αρνηθεί και δις και τρις… εδώ όπως και να το κάνουμε, μπαίνει η ιδιοσυγκρασία, ο Σταύρος του βιβλίου, και πάει και τελείωσε, είναι δειλός!
Αλλά ακόμα και σ’ αυτόν τον δειλό ήρωα, ο συγγραφέας; η ζωή; ο Θεός; δίνει και δεύτερη και τρίτη ευκαιρία και επί τω προκειμένω ο συγγραφέας Χρήστος Φασούλας, λειτουργεί αριστοτεχνικά ωσεί Θεός!
Ξεκινώντας, όπως καταλαβαίνετε, από το «όταν ο Σταύρος γνώρισε τη Λουίζα» και ξεδιπλώνοντας στο χαρτί, την κάθε εκδοχή.
Τον τολμηρό Σταύρο και την ζωή με τη Λουίζα και τον δειλό στο χαρτί.
Τον δειλό Σταύρο στη ζωή και τον τολμηρό και νηφάλιο στο χαρτί.
Τον Σταύρο να ζει και τον Σταύρο να ονειρεύεται, τον Σταύρο να γράφει και τον Σταύρο να ελπίζει, τον Σταύρο να υποκύπτει και τον Σταύρο να διακινδυνεύει, όχι από γενναιότητα αλλά επειδή δεν τόλμησε, τελικά, να ζήσει ό,τι του αναλογεί στη ζωή. Με το νόμο της εντροπίας να μας υπογραμμίζει ότι άλλο δρόμο δεν έχουμε από αυτόν που μας αναλογεί, ό,τι είναι αμάρτημα μέγιστο η αδράνεια στη ζωή.
Τις μοιραίες ζεύξεις και λύσεις τις ακολουθούν καθ’ όλη τη διάρκεια και οι δευτεραγωνιστές της ιστορίας, όχι μονάχα τα κεντρικά πρόσωπα. Η Πηνελόπη κι ο Πέτρος (φίλοι του Σταύρου και της Λουίζας), οι γονείς του Σταύρου και της Λουίζας και το μοιραίο πρόσωπο σε κάθε εκδοχή, η Μαρίζα, η αδελφή της Λουίζας.
Όλοι αυτοί θα σμίγουν και θα χάνονται ξανά και ξανά. Αναλόγως με το ποια εκδοχή ζωής οι βασικοί πρωταγωνιστές θα επιλέξουν, θυμίζοντας εκείνο το μαγικό παιχνίδι με τους καθρέφτες του Έντε «Καθρέφτης μέσ’ στον καθρέφτη», σαν την Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων μονίμως, να μη ξεχωρίζεις ποιο είναι το όνειρο και πιο το πραγματικό.
Με γλώσσα σπαρταριστά σύγχρονη και χιουμοριστική το αληθινό, με επιστολική και εξομολογητική, χωρίς όμως και πάλι να χάνει το χιούμορ και την αμεσότητα και η άλλη. Στα σημεία ακριβώς που ο συγγραφέας μεγαλοπιάνεται και συναγελάζεται με την ίδια την Μοίρα.
Κλειδί του βιβλίου, το τελευταίο κεφάλαιο. Αλλά δεν θα σας αποκαλύψω τίποτα από εκείνη την περιβόητη στιχομυθία. Θα σας αφήσω να την συναντήσετε αφού προηγουμένως έχετε κάνει σαν τον ανυποψίαστο Σταύρο, όλη την διαδρομή.
Και να την χαρείτε! Ακούτε; Διότι όλο το μυστικό βρίσκεται εκεί.
Ακόμα και ένα λάθος, δηλαδή, καν ‘το σωστά!
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι το ‘‘Με λένε Μοίρα’’ είναι μια ερωτική ιστορία, αν δεν ήταν πολύ περισσότερα, τελικά. Η διαδικασία της γραφής έτσι όπως προκύπτει διαρκώς και κατ’ εξακολούθηση από την ζωή που δεν ζήσαμε. Η υπαρξιακή αναζήτηση με εκείνο που μας αναλογεί ακόμα και αν, όταν το συναντήσαμε, δεν το τολμήσαμε. Το σύγχρονο πρόσωπο μιας αρχέγονης τακτικής: εμείς στο εδώ και τώρα αντιμέτωποι με εκείνο που υπάρχει παντού και πάντοτε: τη δική μας ζωή που υπάρχει εκεί έξω την ζήσαμε ή δεν τη ζήσαμε.
Αυτά και δεν θα σας κουράσω άλλο.
Χρήστο μου, καλέ, σε ευχαριστώ για όλο αυτό το… μοιραίο παιχνίδι, για την ζωή που δεν ζήσαμε, για την προοπτική που δεν επιλέξαμε και για τον θείο Νώντα, παρ’ ότι είναι μονάχα συγγραφική σου εφεύρεση απ’ ότι αντιλαμβάνομαι. Για την ελπίδα που αφήνεις να διαφαίνεται σε ολόκληρο το βιβλίο πως «οι τυχαίες συναντήσεις είναι τελικά ραντεβού». Ότι για κάθε Σταύρο εκεί έξω υπάρχει και μια Λουίζα, πως το άλλο μισό μας υπάρχει ακόμα κι αν εμείς πάσχουμε από μεγάλη μυωπία ή υπερμετρωπία και θα φροντίσει η ζωή ή άλλως «λέγε με Μοίρα», θέλοντας και μη κάποια στιγμή και ο πλέον άτολμος όλων, τελικά, να το δει! Θα σου χτυπήσει την πόρτα, ρε αδελφέ, και θα σου πει ήρθα! Φιλία είναι αυτό, έμπνευση, έρωτας, η ηρωίδα σου ή ο ήρωάς σου, ό,τι…
Χρήστο και… Νώντα, καλέ μου, να είσαι καλά!
H… μανταμίτσα άλεφ!»


Όπως αντιλαμβάνεστε, η... μανταμίτσα άλεφ έκανε μόνη της τα αποκαλυπτήρια. Και καθόλου... υπαινικτικά, έτσι δεν είναι αγαπητό μου Alef ;


(Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com/)



Τετάρτη, Ιουνίου 20, 2007

Η "Μοίρα" (αυτο)παρουσιάζεται,
μη χάσετε την... κοσμογονία!

Λοιπόν, τελειώσαν τα ψέματα... Ήγγικεν γαρ η ώρα...
Η "Μοίρα" παρουσιάζεται (ελπίζω... αυτοπροσώπως, αν κρίνω από τη φωτογραφία στο εξώφυλλο!) την Πέμπτη, 28 Ιουνίου, στο καφέ του "Ελευθερουδάκη". Δε νομίζω να θέλατε να χάσετε τέτοια... κοσμογονία, έτσι;
Κάντε κλικ στην παραπάνω πρόσκληση για λεπτομέρειες.
Θα χαρώ πολύ να σας δω! Όλους.
Τι; Δε χωράμε όλοι; Τι λέτε, βρε; Οι καλοί παντού χωράνε!


(Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com)

Ευχαριστίες εις... τριπλούν!

Ευχαριστίες... Το λιγότερο που μπορώ να κάνω...

Μες απ' την καρδιά μου, λοιπόν, ευχαριστώ, τον αγαπητό Νουβάντα, την γλυκύτατη Ντόλυ και την εξαιρετική συγγραφέα Λένα Μαντά, για τα κολακευτικά σχόλια που "ανέβασαν" στα μπλογκ τους. Κολακευτικά, ασφαλώς, όχι για την αφεντομουτσουνάρα μου (τι κολακευτικό να βρεις να πεις για πάρτη της;...) αλλά για τη "Μοίρα".

Νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω ξεχωριστά τον καθέναν:

* Τον Νουβάντα για τον όμορφο τρόπο με τον οποίο παρουσίασε τη... διαφωνία μας!

* Την Ντόλυ για τις 536 λέξεις της (μαι και το σχόλιό της περιελάμβανε... πακέτο και το πρώτο μου βιβλίο).

* Τη Λένα Μαντά για το τόσο ζεστό της σχόλιο (είναι τεράστια τιμή για να ένα συγγραφέα να διαβάζει τέτοια λόγια, γραμμένα από έναν ιδιαίτερα πετυχημένο συνάδελφό του).

Ευχαριστώ από καρδιάς για τρίτη φορά - τρία τα σχόλια, τρεις και οι ευχαριστίες! :)

ΥΓ: Α, και για να μην ξεχνιόμαστε:

Αυτό, αυτό, αυτό είναι σωστό - Πρωτάθλημα και Κύπελλο και Ευρωπαϊκό!


(Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com/)

Δευτέρα, Ιουνίου 18, 2007

Ο Reader’s Diggest,
το μπλογκ και ο... Φασούλας!

Τον Reader’s Diggest δεν τον ήξερα. Τον γνώρισα μέσα από τον μπλογκ του. Ή μάλλον όχι. Για να ακριβολογήσω, γνώρισα το μπλογκ μέσα από τον Reader’s Diggest, ανακάλυψα το μαγικό κόσμο των μπλόγκερς χάρη στον Reader’s Diggest. Τον ίδιο δεν τον γνώρισα ποτέ, τουλάχιστον προσωπικά. Μολονότι επικοινωνούσαμε συχνά με mail, ο ίδιος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του. Και φυσικά, σεβάστηκα την επιθυμία του.
Ήταν αρχές της άνοιξης του 2006, όταν, εντελώς τυχαία, έπεσα πάνω σ’ ένα σχόλιο που είχε γράψει ο Reader’s Diggest για το πρώτο μου βιβλίο. Το σχόλιο ήταν ιδιαίτερα κολακευτικό, αλλά εμπεριείχε και μία ανακρίβεια (ότι περιέφερα το χειρόγραφο από εκδοτικό οίκο σε εκδοτικό οίκο). Την εποχή εκείνη δεν ήξερα καν τι είναι μπλογκ, παρ’ όλο που ασχολούμαι με το Ίντερνετ σχεδόν από… καταβολής του –τουλάχιστον στην Ελλάδα- μια και τα τελευταία χρόνια «σερφάριζα» αποκλειστικά για επαγγελματικούς λόγους.
Αποφάσισα να του στείλω ένα mail, ώστε να τον ευχαριστήσω για τα καλά του λόγια, αλλά και να διορθώσω την εσφαλμένη εντύπωση που είχε για το πρώτο μου χειρόγραφο. Και από τότε, αρχίσαμε να αλληλογραφούμε τακτικά.
Όταν στις αρχές του καλοκαιριού του 2006 του εξέφρασα τους προβληματισμούς μου σχετικά με το κατά πόσον θα έπρεπε ν’ αποκτήσω το δικό μου μπλογκ (ήδη το σάιτ που μου είχε ανοίξει ο εκδοτικός οίκος μετρούσε τρεις μήνες ζωής) μου απάντησε με ένα φλογερό mail, στο οποίο μου διέλυσε αυτοστιγμεί όλους μου τους δισταγμούς («στο εξωτερικό πρώτα βγαίνει το σάιτ το μπλογκ και μετά το βιβλίο», μου έγραψε χαρακτηριστικά, «καιρός να διαλύσουμε τα λογοτεχνικά στερεότυπα και στην ψωροκώσταινα»).
Και αυτό ακριβώς έκανε ο Reader’s Diggest: πολεμούσε τα λογοτεχνικά στερεότυπα. Λογικό, λοιπόν, ήταν μέσα σ’ αυτά τα σχεδόν δύο χρόνια της «μπλογκικής» δραστηριότητάς του ν’ αποκτήσει αρκετούς εχθρούς –εκπροσώπους, ασφαλώς, αυτού του «λογοτεχνικού κατεστημένου»- οι οποίοι, υποθέτω, τον οδήγησαν σε «παραίτηση».
Ομολογώ ότι ξαφνιάστηκα από την απόφασή του να «παγώσει» το μπλογκ του. Αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται ν’ αρχίσω τις δακρύβρεχτες εκκλήσεις. Το μόνο που έχω να του πω είναι ότι οι φίλοι που απέκτησε σ’ αυτό το διάστημα είναι απείρως περισσότεροι από τους πολέμιούς του. Και πως τον περιμένουν να γυρίσει κάποια στιγμή. Αργά ή γρήγορα.

ΥΓ. Η απάντηση του Reader στο παραπάνω ποστ φιλοξενείται στα σχόλια. Αν δεν κάνω λάθος, είναι η πρώτη φορά που γράφει δημόσια μετά το "πάγωμα" του μπλογκ του. Μου έκανε την τιμή, λοιπόν, και μου απάντησε. Και, ως συνήθως, το σχόλιό του είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον...

(Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com/)

Παρασκευή, Ιουνίου 15, 2007

Ποια... Επίδαυρος; Ο Λόγγος!


Λοιπόν, επειδή με έχει ζαλίσει η Ντόλυ με την Επίδαυρό της, ιδού το ντοκουμέντο των δικών μου αποδράσεων (προτιμότερο που δε φαίνομαι πουθενά, για να μη διαβρώσουμε τη φυσική ομορφιά του τοπίου...): Λόγγος Αιγίου!
Όχι, Ντόλυ, δεν περιμένω απάντηση, μια και εσύ είσαι ικανή να κατεβάσεις καμιά πεντακοσαριά φωτογραφίες ακόμα και από τα... Φίτζι και να μας τα παρουσιάσεις σαν τις "άγνωστες ομοφιές της Χαμένης Επιδαύρου"!
Λοιπόν, ξεχνάμε για δυο τρεις μέρες τις "Μοίρες" και τα σχετικά, χαλαρώνουμε και επιστρέφουμε από βδομάδα για την τελική ευθεία. Κι ύστερα, μετά την παρουσίαση, κάπου εκεί στο βάθος θα... βιδωθώ μονίμως μέχρι αρχές Σεπτέμβρη. Παρέα με το λάπτοπ, βέβαια, καθότι έχουμε να τελειώσουμε κι ένα βιβλίο!
Καλό Σαββατοκύριακο! :)


(Θα με βρείτε και εδώ:
http://www.fasoulasonline.com/)

Τρίτη, Ιουνίου 12, 2007

Να πώς τα 'φερε η... Μοίρα!

Λοιπόν, επειδή εξακολουθώ να λαμβάνω mail από αρκετούς μπλόγκερ -και όχι μόνο- σχετικά με τη "Μοίρα", τα βιβλιοπωλεία και την παρουσίαση, ορίστε τα οριστικά νέα (όπως τα 'φερε η... Μοίρα, δηλαδή):
1) Η παρουσίαση θα γίνει στις 28 Ιουνίου, στον "Ελευθερουδάκη". Η πρόσκληση, εξυπακούεται, θα ποσταριστεί εγκαίρως.
2) Η "Μοίρα" υπάρχει πλέον σε όλα τα μεγάλα βιβλιοπωλεία. Και, απ' όσο μαθαίνω, δεν πάει κι άσχημα -για αρχή αν μη τι άλλο.
Σας ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον! :)
Περισσότερα, σύντομα.


(Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com/)

Παρασκευή, Ιουνίου 08, 2007

Θα τα χαζέψουν τα παιδάκια,
οι μπαγλαμάδες...


Για κάντε ένα κλικ στην παραπάνω φωτογραφία. Για να μεγαλώσει και να δείτε σε όλο της το μεγαλείο την ηλιθιότητα των μπαγλαμάδων... Των μπαγλαμάδων, στους οποίους έχουμε εμπιστευθεί τη μόρφωση των παιδιών μας...
Όχι, δεν πρόκειται να συνεχίσω να τους αποκαλώ "σοφούς - πεφωτισμένους". Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο μπαγλαμάδες που νομίζουν ότι κυριολεκτώ (τα βλέπουν βέβαια τα εισαγωγικά, αλλά ανάθεμα κι αν αντιλαμβάνονται το νόημά τους...).
Η παραπάνω άσκηση είναι από το καινούριο βιβλίο -ο θεός να το κάνει- "Μαθηματικών - Παθηματικών" της 2ας δημοτικού. Της 2ας δημοτικού, επαναλαμβάνω, για όσους τυχόν υποθέσουν ότι, πάνω στη σύγχισή μου, μπέρδεψα τα πλήκτρα...
Φυσικά, η κόρη μου δεν κατάλαβε Χριστό. Όπως και όλοι οι συμμαθητές της, εξυπακούεται. Εδώ τρομάξαμε να καταλάβουμε τόσο εγώ όσο και η γυναίκα μου... Ασφαλώς και, με το που είδα τη μικρή να δαγκώνει το μολύβι της και να με κοιτάζει με κείνα τα τεράστια, γεμάτα απορία, ματάκια της, έκλεισα το βιβλίο. Και της είπα ότι την άσκηση θα τη λύσει όταν θα είναι σε θέση -και σε ηλικία- να την καταλάβει. Σε κάνα δυο χρόνια, δηλαδή. Τουλάχιστον. (Οι σημειώσεις, σημειωτέον, είναι της γυναίκας μου, που, απ' ό,τι διαπίστωσα εκ των υστέρων, υπολόγισε μόνο τις πράσινες και μόνο τις θαλασιές τις χάντρες, οπότε υπάρχει λάθος. Προσωπικά δεν ασχολήθηκα καν μέχρι να μου επισημάνει κάποιος το λάθος, μια και ποσώς με απασχόλησε η λύση. Το μόνο που με απασχόλησε και με απασχολεί είναι η απαράδεκτη πολυπλοκότητα -για τη φύση της ηλικίας στην οποία απευθύνεται- άσκηση).
Οι μπαγλαμάδες ψάχνουν, προφανώς, ν' ανακαλύψουν τον εκκολαπτόμενο Αϊνστάιν του 21ου αιώνα. Και το μόνο που θα καταφέρουν, αν τους το επιτρέψουμε, είναι να μας χαζέψουν όλους. Και τα παιδάκια και τους γονείς...
[Με βάση τα σχόλια που έχω λάβει, ανανεώνω συνεχώς το ποστ. Η Magica, για παράδειγμα, μου επισήμανε κάτι πολύ σωστό: ότι τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας -και παίζουν μαθαίνοντας. Είναι πολύ σημαντικό, δηλαδή, τα παιδιά να παίζουν -και να μαθαίνουν- με τις χάντρες, με τα κυβάκια και με οτιδήποτε μπορεί να τα διδάσκει και παράλληλα να τα διασκεδάζει. Υποτίθεται, δε, ότι αυτός είναι ο σκοπός του συγκεκριμένου βιβλίου. Με τη διαφορά ότι οι συγγραφείς του προφανώς μπέρδεψαν τις ηλικίες. Γιατί το μυαλουδάκι ενός παιδιού 8 χρονών ΑΔΥΝΑΤΕΙ να συλλάβει πλήρως τις πολλαπλασιαστικές ιδιαότητες της αριθμητικής, πολύ περισσότερο αν συνδυάζεται με την εντελώς ακατανόητη για κείνο υποδιαίρεση του ευρώ...]

Σχετικά ποστ μπορείτε να δείτε στις παρακάτω διευθύνσεις:
*
ET(s) go home!
*
Αϊ σιχτίρ, πια, κύριοι "σοφοί - πεφωτισμένοι"!
* Οι φωστήρες ανακάλυψαν το... τρίευρο!
*
Άσχετοι, αλαζόνες, χαραμοφάηδες και (πάνω απ' όλα) ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ!

Δείτε και αυτό (ένα κατατοπιστικό - τεκμηριωμένο ποστ της so_far): Maths & Physics


(Θα βε βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com/)

Τετάρτη, Ιουνίου 06, 2007

Η τέχνη, η λογοκριστία

και το "έλλειμα παιδείας"...

Πάει κι αυτή η παρουσίαση... Εντάξει, μια χαρά πήγε. Ο κόσμος αρκετός, οι οι ομιλίες ενδιαφέρουσες -και ποσώς φλύαρες-, το κλίμα ζεστό, οι φραπέδες παγωμένοι -και ασφαλώς... κερασμένοι. Και ούτε μπούκαραν οι μπάτσοι να κατασχέσουν τα βιβλία και να συλλάβουν τους δημιουργούς τους. Καθότι, βλέπετε, δεν υπάρχει στο περιεχόμενό τους καμία φράση που θεωρείται "υβριστική" ή "προσβλητική" για τα "χρηστά ήθη" του έρμου τούτου τόπου...
Αφορμή για το ποστ αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν πήρα από την παρουσίαση των "Ομάδων". Ούτε, όπως ίσως φαντάζεστε, από την έφοδο των μπάτσων στην έκθεση της κυρίας Εύης Στεφανή και την κατάσχεση του επίμαχου βίντεο. Αφορμή πήρα επειδή... τα πήρα! Στο κρανίο...
Παρακολουθώντας -κυρίως διαδικτυακά- τις αντιδράσεις μετά το αχαρακτήριστο τούτο συμβάν, διαπίστωσα για πολλοστή φορά ότι μερικοί δεν ξέρουν τι θέλουν. Κι όταν κανείς δεν ξέρει τι θέλει, δεν ξέρει και τι λέει. Δεν αναφέρομαι στα απειράριθμα υβριστικά -και φασίζοντα- σχόλια που διάβασα κυρίως στο μπλογκ http://artlogokrisia.blogspot.com/, το οποίο άνοιξε απλώς και μόνο για να μαζευτούν υπογραφές υπέρ της κυρίας Στεφανή (τα σχόλια δεν υπάρχουν πλέον, όσοι πρόλαβαν, πρόλαβαν!). Αναφέρομαι στα σχόλια ανθρώπων που, από τον τρόπο γραφής τους, φαίνονται καλλιεργημένοι. Αναφέρομαι σε απόψεις του στιλ "αυτό δεν ήταν τέχνη, ήταν ανοσιούργημα, προσβάλλει την πατρίδα μας, τα ιερά και τα όσιά μας, και όσοι υποστηρίζουν τη Στεφανή το κάνουν επειδή πάσχουν από έλλειμμα παιδείας"...
Για καθίστε, βρε παιδιά, για να καταλάβω... Τι είναι, δηλαδή, τέχνη, κατά την άποψή σας; Με ποια κριτήρια ξεχωρίζετε τον καλλιτέχνη από τον μη καλλιτέχνη; Απλώς με το μάτι του "πεπαιδευμένου" έναντι του "απαίδευτου";...
Κι εμένα με βρίσκει αισθητικά αντίθετο το περιεχόμενο του συγκεκριμένου "έργου" που κατασχέθηκε. Κι αν θέλετε, ναι, δεν το θεωρώ καν τέχνη. Από τη στιγμή, ωστόσο, που η δημιουργός του το θεωρεί, εμένα δε μου πέφτει λόγος. Η δε αντίδρασή μου θα ήταν απλώς να μην πάω να το δω ή, στην πιο ακραία περίπτωση, να φύγω επιδεικτικά κατά τη διάρκεια προβολής του. Αλλά δικαίωμα να προκαλέσω (ή, ακόμα χειρότερα, να επιβάλω) την άπαγόρευση-κατάσχεσή του ΔΕΝ ΕΧΩ, πώς να το κάνουμε!
[Το κακό είναι ότι για ορισμένους η κλασική ρήση του Βολταίρου ("Διαφωνώ με όσα λες..." κ.τ.λ.) ισχύει μόνο κατά το δοκούν... Και κατά το προσωπικό συμφέρον του ή έστω κατά το συμφέρον της σέκτας που εκπροσωπεί...]
Επιτρεψτε μου, τέλος, σε όλους εσάς που εκφράζετε τέτοιου είδους απόψεις να θέσω ένα ερώτημα: Εγώ θεωρώ εαυτόν συγγραφέα, βαυκαλίζομαι με την ψευδαίσθηση ότι κάνω λογοτεχνία. Κάποιοι άλλοι θεωρούν ότι παράγω σκουπίδια. Με την ίδια λογική, δηλαδή (με την οπτική του "πεπαιδευμένου" έναντι του "απαίδευτου", ίσως;) και με το πρόσχημα, για παράδειγμα, κάποιας φράσης ενός βιβλίου μου που "προκαλεί τα χρηστά ήθη" -αν ψάξει κάποιος επί τούτου θα βρει κάμποσες...- πρέπει τα βιβλία μου να απαγορευτούν και να κατασχεθούν, έτσι; Αυτό, με λίγα λόγια, δεν υποστηρίζετε; Εκτός κι αν δεν κατάλαβα σωστά. Ίσως λόγω έλλειψης παιδείας...

(Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com/)

Σάββατο, Ιουνίου 02, 2007

Πρόσκληση για όλους,

ακόμα και... αλλόθρησκους!


Όσοι πιστοί (και... άπιστοι, κατά μία έννοια) ευπρόσδεκτοι!
Η καφετέρια του "Ιανού" μας χωράει όλους, Παναθηναϊκούς, Ολυμπιακούς, ΑΕΚτζήδες και... αλλόθρησκους!
Όσοι δεν έχετε κάτι καλύτερο να κάνετε εκείνη την ώρα (ή όσοι βρίσκεστε κάπου εκεί κοντά και μπορείτε να την κοπανήστε για καμιά ωρίτσα) ελάτε να πιούμε το καφεδάκι μας παρέα. Δε νομίζω να περάσετε άσχημα. Θα υπάρχουν, λέει, εκπλήξεις και χάπενινγκ.
Εντάξει, τα βιβλία μπορεί να είναι για παιδιά (ή για όσους αισθάνονται παιδιά), αλλά η εκδήλωση είναι για μεγάλους (ή για όσους... δεν αισθάνονται μεγάλοι!).
Κάντε ένα κλικ πάνω στην πρόσκληση για περισσότερες λεπτομέρειες.
Σας περιμένω!

ΥΓ.: Ακολουθεί οσονούπω και η παρουσίαση της "Μοίρας". Θα ανέβει, εξυπακούεται, σχετικό ποστ.

(Θα με βρείτε και εδώ: http://www.fasoulasonline.com)

Παρασκευή, Ιουνίου 01, 2007

Για την Αμαλία


Σήμερα, 1η Ιουνίου, τιμούμε την Αμαλία. Και τον άνισο αγώνα που έδινε για χρόνια ολόκληρα. Τον αγώνα, όχι με το θάνατο, αλλά με τους εμπόρους του θανάτου... )

«Ο ασθενής έχει το δικαίωμα του σεβασμού του προσώπου του και της ανθρώπινης αξιοπρέπειάς του»(σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 47 του Ν. 2071/ 1992)«Να γίνουν εξαίρεση οι αλμπάνηδες ρε παιδια, όχι ο κανόνας...»(Αμαλία Καλυβίνου, 1977-2007)

Από την ηλικία των οκτώ ετών, η Αμαλία ξεκίνησε να πονάει. Παρά τις συνεχείς επισκέψεις της σε γιατρούς και νοσοκομεία, κανένας δεν κατάφερε να διαγνώσει εγκαίρως το καλόηθες νευρίνωμα στο πόδι της. Δεκαεπτά χρόνια αργότερα, η Αμαλία έμαθε ότι το νευρίνωμα είχε πια μεταλλαχθεί σε κακόηθες νεόπλασμα.

Για τα επόμενα πέντε χρόνια η Αμαλία είχε να παλέψει όχι μόνο με τον καρκίνο, αλλά και με την παθογένεια ενός Εθνικού Συστήματος Υγείας που επιλέγει να κλείνει τα μάτια στα φακελάκια και επιμένει να κωλυσιεργεί με παράλογες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Πέρα από τις ακτινοβολίες και τη χημειοθεραπεία, η Αμαλία είχε να αντιμετωπίσει την οικονομική εκμετάλλευση από γιατρούς που στάθηκαν απέναντί της και όχι δίπλα της. Πέρα από τον πόνο, είχε να υπομείνει την απληστία των ιδιωτικών κλινικών και την ταλαιπωρία στις ουρές των ασφαλιστικών ταμείων για μία σφραγίδα.

Η Αμαλία άφησε την τελευταία της πνοή την Παρασκευή 25 Μαϊου 2007. Ήταν μόλις 30 ετών.

Πριν φύγει, πρόλαβε να καταγράψει την εμπειρία της και να τη μοιραστεί μαζί μας μέσα από το διαδικτυακό της ημερολόγιο. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://fakellaki.blogspot.com/, η νεαρή φιλόλογος κατήγγειλε επώνυμα τους γιατρούς που αναγκάστηκε να δωροδοκήσει, επαινώντας παράλληλα εκείνους που επέλεξαν να τιμήσουν τον όρκο που έδωσαν στον Ιπποκράτη. Η μαρτυρία της συγκίνησε χιλιάδες ανθρώπους, που της στάθηκαν συμπαραστάτες στον άνισο αγώνα της μέχρι το τέλος.

«Ο στόχος της Αμαλίας ήταν να πει την ιστορία της, ώστε μέσα απ' αυτήν να αφυπνίσει όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους και συνειδήσεις. Κυρίως ήθελε να δείξει ότι υπάρχουν τρόποι αντίστασης στην αυθαιρεσία και την εξουσία των ασυνείδητων και ανάλγητων γιατρών, αλλά και των γραφειοκρατών υπαλλήλων του συστήματος υγείας.»
(Δικαία Τσαβαρή και Γεωργία Καλυβίνου - μητέρα και αδελφή της Αμαλίας)

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 77 του Ν. 2071/ 1992, θεωρείται πειθαρχικό παράπτωμα για τους γιατρούς του Ε.Σ.Υ:
«Η δωροληψία και ιδίως η λήψη αμοιβής και η αποδοχή οποιασδήποτε άλλης περιουσιακής παροχής, για την προσφορά οποιασδήποτε ιατρικής υπηρεσίας»

Η Αμαλία Καλυβίνου αγωνίστηκε για πράγματα που θεωρούνται αυτονόητα σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος. Δυστυχώς δεν είναι και τόσο αυτονόητα στην Ελλάδα.

Συνεχίζοντας την προσπάθεια που ξεκίνησε η Αμαλία, διαμαρτυρόμαστε δημόσια και απαιτούμε:

ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΦΑΚΕΛΑΚΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ

ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΟ ΕΥΕΛΙΚΤΟΣ Ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΘΡΗΝΗΣΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΘΥΜΑΤΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΧΡΟΝΟΒΟΡΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ

ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ

ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΥΝΕΧΗΣ ΚΑΙ ΑΡΤΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ Ε.Σ.Υ.

ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ Η ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΣΠΕΥΔΕΤΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΑΣ ΠΑΨΕΙ ΠΛΕΟΝ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΩΝ, ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΝΑ ΛΑΔΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ

ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΦΑΚΕΛΑΚΙΑ

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ

ΟΧΙ ΑΛΛΟΣ ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ. ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να δώσετε φακελάκι, μην το κάνετε. Προτιμήστε καλύτερα να κάνετε μια δωρεά. Η τελευταία επιθυμία της Αμαλίας ήταν η ενίσχυση της υπό ανέγερση Ογκολογικής Μονάδας Παίδων.(Σύλλογος Ελπίδα, τηλ: 210-7757153, e-mail: infο@elpida.org, λογαριασμός Εθνικής Τράπεζας: 080/480898-36, λογαριασμός Alphabank: 152-002-002-000-515. Θυμηθείτε να αναφέρετε ότι η δωρεά σας είναι "για την Αμαλία").

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΣ